כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

טלטלה במערכת הביטחון: יחצ"ן נשכר להתערב במינוי הרמטכ"ל

ערוץ 2 חשף מסמך בו מגבש האסטרטג אייל ארד רשימת המלצות לאלוף יואב גלנט שיעזרו לו לקטוף את משרת הרמטכ"ל • ממשרדו של אייל יצאה הכחשה גורפת, ובעמותת אומ"ץ כבר דורשים לעכב את מינוי הרמטכ"ל • כל הפרטים

אשכנזי. התחילו קרבות הירושה
אשכנזי. התחילו קרבות הירושה

טלטלה של ממש במערכת הביטחון: ערוץ 2 חשף מסמך סודי בו מציע לכאורה האסטרטג אייל ארד ומשרדו דרכים שונות שיביאו את האלוף יואב גלנט לכס הרמטכ"ל בשנת 2011.

במסמך, פורש ארד תוכנית מקיפה: יצירת משבר תקשורתי בעצימות נמוכה עם הרמטכ"ל, בעיקר סביב מבצע "עופרת יצוקה", יצירת אפקט העלבויות מצדו של הרמטכ"ל המכהן רא"ל גבי אשכנזי, מה שכונה "אפקט דוד לוי".

בנוסף, מציע אייל ארד אפשרות לפיה ימונה גלנט לתפקיד ראש המוסד או ראש השב"כ באם לא ימונה בסופו של דבר לרמטכ"ל.

ממשרדו של אייל ארד נמסר בתגובה: "המסמך המדובר הוא זיוף ברור. אין בעיה להוריד את הלוגו שלנו ולהדביקו. ממשרדנו לא יצא מסמך כזה ולא יצא, ואנחנו מתכוונים להגיש ביום ראשון תלונה במשטרה. אני מזמין את הרשויות לבדוק בדיקה יסודית שהמסמך הזה לא יצא ממשרדנו. מדובר בזיוף שמטרתו היחידה היא להדביק לנו ואולי לאלוף גלנט דברים שלא היו ולא נבראו".

במכתב ששיגר יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי, לראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק, דורש אבנרי "להנהיג הליך של שקיפות מוחלטת על מנת למנוע לזות שפתיים ותחושה של אי נוחות בקרב אזרחי המדינה".

לדבריו, "הדרך הבדוקה לטהר את האווירה היא למסור במועד המתאים לועדת החוץ והבטחון של הכנסת את כל הנתונים הנדרשים על המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל החדש וכן את השיקולים שהנחו אתכם בהעדפת המועמד שייבחר בסופו של דבר".

"עלינו לציין כי גם בעבר התנהלו מאבקים סמויים וגלויים סביב בחירת חלק מהרמטכ"לים, שגרמו לספקות בקשר לשיקולים בבחירת רמטכ"ל זה או אחר", מוסיף אבנרי.

"בפעם הזאת נשברו למרבה הצער כל השיאים בתחום רגיש זה ואינכם יכולים לעניות דעתנו לעמוד מנגד ולהמשיך את תהליך בחירת הרמטכ"ל החדש כאילו שום דבר לא אירע", מסכם אבנרי.

דובר צה"ל פרסם הודעה לפינ הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי, מצר על כך שלתוך התהליך החשוב והרגיש של מינוי רמטכ"ל, משתרבבים נושאים ועיסוקים שיש בהם כדי לפגוע קשות בצה"ל ובאמון הציבור בו.

הרמטכ"ל סבור, כי כל אחת משתי האפשרויות הנידונות בתקשורות- הן הגרסה לפיה מדובר במסמך אותנטי ואמין והן הגרסה על פיה המסמך מזוייף- חמורות מאוד ודורשות בירור וחקירה מעמיקים. לפיכך, מודיע הרמטכ"ל כי צה"ל ישתף פעולה עם כל חקירה שיוחלט עליה ושתבוצע על ידי הגוף שיסוכם.

הרמטכ"ל מקווה כי האמת תצא לאור מוקדם ככל האפשר, על מנת שלא יוותר צל צילו של חשד על אף אחד מהמעורבים- קצין או אזרח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}