כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ההסתה לא עוצרת באדום: עוד קליפ של שנאה

תנועת 'ישראל חופשית' השיקה סרט שני בסדרה נגד החרדים - והפעם: קבוצת חרדיות 'חוגגת' עשור לחוק טל, ומסבירה כיצד החרדים 'עושים' מליונים על חשבון המדינה • לצפיה

ההסתה לא עוצרת באדום: עוד קליפ של שנאה

לפני כשבועיים הפיצה תנועת 'ישראל חופשית' סרטון הסתה נגד הציבור החרדי. הסרטון הציג את הציבור החרדי כציבור של פרזיטים ואלימים, והופ... הנה יוצא לו סרטון חדש, והפעם - נגד חוק טל, החוגג עשור.

את הסרטון החליטו להפיק בתנועה על רקע החלטתה החשאית של הממשלה לפני שבועיים, שהתפרסמה אמש (א'), לפיה בחורי ישיבות בגיל 22 יוכלו לשרת שירות אזרחי כבר בגיל זה, ולאחר שנה יהיו פטורים משירות בצה"ל - ויוכלו לצאת אל שוק העבודה.

בסרטון נראים מנחי תוכנית טלוויזיה הבאים לסקר את חגיגות הפסטיבל של עשור לחוק טל. במהלך ה"פסטיבל" מוצגות 3 נשים חרדיות/דתיות חוגגות עשור לחוק טל. בסרטון נראית אחת הנשים, שחקנית ישראלית העונה לשם יעל לבנטל, מתבטאת בצורה מכוערת ומנסה ללעוג על התנהגותם של החרדים.

"ותודה להקב"ה שיצר את טל ועשה את חוק טל..." נשמעת השחקנית הישראלית מלגלגלת.

המראיינת הפיקטיבית שואלת את השחקנית 'החרדית': "מה את עונה לאלו השואלים ש-55 אלף חרדים לא משרתים לא בצבא ולא בשירות לאומי?"

"אנחנו מתפללים בשביל למחוק את כל החטאים שלכם כל הזמן כל אחד ומה שייעד לו הקב"ה. אחד זמר. אחד צולל. אחד מוכשר."

כזכור, לפני כשבועיים הפיקה התנועה סרטון הסתה נוסף, בו נראה חיל מילואים מתלונן שבמדינה דמוקרטית, חילוני המשרת בצה"ל סוחב על גבו את החרדים שאינם משרתים וגם משלם עבורם כסף.

"אנחנו דורשים שיווין. אנחנו דורשים לגייס את כל אזרחי המדינה לשירות צבאי או אזרחי שווה, ללא הבדלי דת, רמת דתיות, מין או כל הבדל אחר. חלוקה בנטל היא הדרך היחידה לחברה שיוויונית וצודקת ולהטמעה של כל הזרמים בתוך החברה הישראלית", הם כותבים באתר האינטרנט של התנועה.

כתגובה לסרטון הקודם אמר ניר פרג, דובר ישראל חופשית לאתר 'בחדרי חרדים':

"לא כל ביקורת על הציבור החרדי היא אנטישמיות. כולנו תקווה שהציבור החרדי כולו יתגייס לצה"ל- גם לתאטרון צה"ל או לשירות לאומי, ויושוו תנאיהם עם תנאי הצעירים המתגייסים כמו סבסוד הלימודים ומתן קצבאות".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}