כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אשקלון: בתי ספר חרדים אינם ממוגנים

הבוקר נחשף כי מרבית בתי הספר בעיר אשקלון, בהם מוסדות דתיים וחרדים ובכללם בית הספר חב"ד הפועל בעיר, אינם ממוגנים מפני טילים: "קשה להבין איך תפתח שנת הלימודים", אומר רה"ע

ילדי מוסדות החינוך באשקלון
ילדי מוסדות החינוך באשקלון

העיתון 'מעריב' חושף הבוקר כי מרבית בתי הספר בעיר אשקלון, בהם מוסדות דתיים וחרדים ובכללם בית הספר חב"ד הפועל בעיר, אינם ממוגנים מפני טילים.

בדיקת העיתון מעלה כי רק בשניים מתוך עשרות בתי הספר הוצבו מיגוניות. בעיר פועלים גם 190 גני ילדים. 22 מתוכם מוגדרים על ידי העירייה ועל ידי ועד ההורים כמסוכנים ביותר. עד עתה מוגנו רק תשעה מהם.

בבתי הספר בהם התבצע הביקור המצב אינו משביע רצון ורחוק מלענות על דרישות פיקוד העורף. במקום מיגון הולם, ההגנה הטובה ביותר שעשרות התלמידים רשאים לצפות לה זה להיכנס מתחת לשולחנות עם ידיים על הראש ולקוות לטוב.

ראש העיר בני וקנין ממתין יחד עם אנשי הוועד כבר חודשים ארוכים להחלטת הממשלה לתקצב את מיגון מוסדות החינוך בעיר, אך זו מבוששת לבוא. "אני לא רואה איך פותחים שנת לימודים בעוד פחות מחודש כשאלפי ילדים הולכים לבית הספר ללא מיגון", הוא אמר אתמול (א').

"משרד הביטחון החל במיגון על פי הבטחה, והפסיק. הירי בסוף השבוע מלמד עד כמה המצב שברירי. מדובר בתקציב של 14 מיליון שקל, וזה הזמן למגן את המוסדות שנבנו בשנות החמישים ולא יכולים לתת מענה הגנתי לילדינו".

בהתייחסו למערכת ההגנה מפני טילים "כיפת ברזל", שאמורה להפוך למבצעית בעוד כחודשיים, אמר וקנין: "העובדה שאשקלון לא כלולה בהצבת המערכת היא טעות. אשקלון חשופה לכל סוגי הטילים ונמצאת בדרגת סיכון גבוהה".

תמונת המצב, חודש בדיוק לפני פתיחת הלימודים, היא שגם וקנין וגם ועד ההורים מצהירים כי לא יאפשרו את פתיחת שנת הלימודים במצב הנוכחי. חברת הוועד סופי חוטובלי פנחס אישרה את הדברים: "נפילת הטיל באשקלון ביום שישי הזכירה לכולם את הסכנה הטמונה בהימצאותם של ילדינו במוסדות חינוך נעדרי מיגון על פי ההגדרה של פיקוד העורף.

"במקום שבו שר הביטחון, שאמון על ביטחון אזרחי המדינה, נכשל במילוי תפקידו, נאלצים ההורים לקחת אחריות ולהבטיח את שלומם וביטחונם של הילדים. לא נאפשר את פתיחת שנת הלימודים עד אשר יוצבו המיגוניות במוסדות החינוך. כל החלטה אחרת מהווה מלכודת מוות עבור הילדים - דבר שלא נוכל להסכים לו".

קצין ביטחון במוסדות חינוך בדרום העיר, משה אליאסי, מסכם: "רמת המוכנות מאוד נמוכה. כמעט ואין מיגוניות ב-98 אחוז מבתי הספר, וכשיש מקלטים זה לא מספיק לכולם. המצב מטריד מאוד. אני לא הייתי שולח את הילד לבית הספר ב-1 בספטמבר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}