כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

החופה הסודית: כך נערכה החתונה הרחק מעיני ההורים

בני זוג רוסיים שהתקרבו ליהדות, ביקשו להינשא כדת משה וישראל, אך הוריהם הערימו עליהם קשיים רבים • השבוע, במסגרת טיול חשאי אותו ערכו הרחק מעיני הוריהם, הם נישאו כדת משה וישראל

הגרב''צ זילבר עורך את החופה. צילום: בחדרי חרדים
הגרב''צ זילבר עורך את החופה. צילום: בחדרי חרדים

השמחה שהייתה באחת מלילות השבוע באחת מאולמות השמחה של ירושלים הרקיעה שחקים. לא הייתה זו עוד חתונה. הנוכחים שהרימו כוסיות 'לחיים', שימחו את החתן והכלה ונהנו מדברי תורה ופרפראות מפי גדולי התורה – חגגו את הקמתו של בית יהודי טהור, על אדני התורה והיראה.

חתונה זו ממחישה את המהפך היהודי שעובר על קהילות רוסיה בשנים האחרונות.

לפני שנים אחדות הגיע עלם צעיר לרב שמעון לוין, ראש הכולל מקומי בעיר סרטוב שעל גדות נהר הוולגה בדרום מזרח רוסיה, וביקש להצטרף לאחת מתפילות יום הכיפורים. מהשיחה עמו התברר כי אמו של הבחור יהודייה אך אביו שאינו יהודי גידלו כגוי לכל דבר והוא עצמו רחוק משמירת תורה ומצוות ואינו יודע דבר על יהדות או על יהדותו.

"קראתי בעיתון על הדתות בעולם והיה כתוב שם שיום כיפור זה היום החשוב ביותר אצל היהודים. אני רוצה לחוות את אותו יום", הסביר לרב הנדהם וסיפר לו כי יש לו שורשים יהודים אך הוא אינו יודע מה זה אומר עבורו.

כפי שהמליץ הרב, הצעיר הגיע לתפילת 'כל נדרי'. הציץ ונפגע. הניצוץ היהודי שבליבו התעורר והוא נמלא ברצון וחשק עז לתור אחריו שורשיו היהודיים ויהדותו. ברבות השנים התחזק עוד ועוד ביהדותו והוא אף התארס עם צעירה יהודיה מקומית שהתחזקה אף היא.

הצעירה סיפרה כי גדלה כרוסיה גויה, אך בעת שהייתה ילדה, סבתה מצד האם שהינה יהודיה, נהגה לקחת אותה עמה לבית הכנסת בחגים. לאחרונה ביקשה ממנה סבתה ללכת עבורה לבית הכנסת כדי להסדיר עבורה עניין מסוים. בבית הכנסת פגשה הצעירה באשת הרב ובין השתיים התפתחה שיחה שהובילה לשובה של הנערה אל חיק היהדות. משסיפרה הרבנית לרב על הצעירה המתחזק, סיפר הרב על הצעיר המתחזק וכך נולד השידוך.

אלא שכשאר החלו בקהילה לארגן את חתונת הזוג, נתקלו בקשיים שהרעימו משפחות החתן והכלה. שוב ושוב הביעו ההורים את חוסר שביעות רצונם מכך שילדיהם יינשאו בחתונה יהודית ויחיו כיהודים. "אם הם רוצים להתחתן, אז שהזוג יינשא בנישואין אזרחיים ויקימו בית רוסי טוב".
משהבינו ראשי הקהילה את המצב, הוחלט להטיס את הזוג לישראל ולהשיאם כאן כדת משה וישראל. להורים סיפרו בני הזוג כי הם נוסעים לטיול בארץ. כשישבו בתום ימי השבע ברכות לרוסיה, יפתיעו את בני המשפחה בעובדת היותם נשואים כדת וכדין.

בשמחת החתונה השתתפו עשרות מתנדבים שבאו לשמח חתן וכלה, כמו גם רבים מיוצאי ברית המועצות בישראל. את החופה ערך הרב בן ציון זילבר ובחתונה השתתפו עוד הרב ישראל מרמרוש, דיין בבית דינו של הגר"נ קרליץ ומרבני בני ברק והגר"י אזרחי, מראשי ישיבת מיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}