כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מתקפה על אילת: 5 רקטות התפוצצו; פצועים בירדן

הגבולות בוערים: לאחר רקטות על יישובי הדרום, וטיסן שנחת בגבול עם לבנון, החלה התחממות גם בגבול אילת • 5 רקטות נחתו באזור אילת, חלקן בשטח הירדני • הממשלה תתכנס

יורים קאסמים. תמונת אילוסטרציה
יורים קאסמים. תמונת אילוסטרציה

חמש רקטות התפוצצו היום (ב) בבוקר באזור העיר אילת. בחסדי שמיים לא היו נפגעים.

שתי רקטות נחתו בים, אחת בשטח חקלאי ועוד שתיים התפוצצו בשטח ירדני. הפיצוצים נשמעו היטב בכל רחבי העיר.

בצה"ל מקיימים קשר רצוף עם גורמי הצבא בירדן. בכלי התקשורת הירדנים פורסמו דיווחים כי הרקטות נחתו סמוך למלון אינטרקונטיננטל בעקבה, ופגעו ברכב שעמד בכניסה למלון. משרד הפנים הירדני דיווח כי כתוצאה מהנפילה נפגעו ארבעה אזרחים ירדנים, אחד מהם נפצע קשה והיתר קל. ירדן תגברה את פריסת כוחותיה באזור העיר עקבה והקימה מחסומים. אמצעי תקשורת בממלכה דיווחו כי מדובר ברקטה מסוג גראד.

הערכה ראשונית במערכת הביטחון כי אנשי גי'האד עולמי שפועלים בסיני שיגרו את הרקטות. צה"ל פועל כל הזמן מודיעינית עם המצרים למנוע אירועים דומים.

יצויין, כי למצרים יש אינטרס שלא לאפשר ירי משטחה. יחד עם זאת, לא נפסלת האפשרות כי את הירי ביצעו חמאס או ג'יהאד איסלמי. הסוג המדויק של הרקטות לא ברור, אבל לפי המאפיינים של הפגיעה נראה כי מדובר באותו סוג תחמושת המגיע לעזה.

לפני כחודשיים וחצי נורו לכיוון אילת מספר רקטות. מקור הירי לא פוענח ובצה"ל העריכו אז כי הוא בוצע מחצי האי סיני. אחת הרקטות שנורו לאזור, מסוג קטיושה, התפוצצה בעקבה. לא היו נפגעים.

בשנת 2005 פעילים הקשורים לארגון אל קעידה שיגרו שלוש רקטות קטיושה מעקבה לאילת. על פי החשד בזמנו, הרקטות כוונו ככל הנראה אל ספינת הצי האמריקני שעשתה דרכה למפרץ, אולם שלושתן החטיאו את הספינה ופגעו בעקבה, שם הרגו חייל ירדני. רקטה נוספת נחתה סמוך לשדה התעופה באילת.

כזכור, ביום שבת נורתה רקטת קסאם לעבר המועצה האזורית שער הנגב וביום שישי התפוצץ טיל גראד באזור מיושב בעיר אשקלון וגרם למספר נפגעי חרדה ולנזק למכוניות ולבניין הסמוכים למקום הנפילה.

בשני המקרים הגיב צה"ל מהאוויר של יעדי טרור ברחבי הרצועה, ובכלל זה מחסני אמל"ח, מנהרות הברחה ומתקני אימון של החמאס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}