כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ראש הישיבה שנחשד בירי על תלמידו יישאר במעצר

בתחילת השנה נורה בחור ישיבה על ידי שני אופנוענים בשכונת 'בית ישראל' • לאחר חקירה נלכד מנחם אדרי, ראש הישיבה בה למד הבחור • אתמול, דחה השופט (שוב, אדמונד לוי) את בקשתו להשתחרר ממעצר

הרב היורה, מנחם אדרי. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
הרב היורה, מנחם אדרי. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

בית המשפט החליט בסוף השבוע להשאיר במעצר את ראש הישיבה מנחם אדרי, וחברו יצחק זוהר, המואשמים במעורבות במקרה ירי, שארע לפני יותר מחצי שנה בשכונת בית ישראל בירושלים. בהחלטתו כתב השופט: "איני רואה יסוד לטענותיהם" - כשכוונתו לעותרים, בגין מעצרם.

בחודש ינואר השנה התרחש מקרה ירי בלב שכונת בית ישראל החרדית. על פי כתב האישום, המתגבש בימים אלו, עולה כי "משיב 1, ששימש בתפקיד רב בישיבה בירושלים, וחברו משיב 2, קבעו להיפגש עם המתלונן (הנתקף).

"כאשר זה הופיע לפגישה, הוא הופתע לגלות את השניים רכובים על אופנוע, חבושי קסדות ובידיהם אקדח. השניים, מוסיף כתב האישום ומתאר, דלקו אחר המתלונן, ומשיב 1 ירה לעברו מספר יריות והלם בו באמצעות האקדח, כאשר משיב 2 צופה במתרחש ומעודד את חברו להמשיך בתקיפה.

"המתלונן נפצע ונדרש לאשפוז, ומטעמיו הוא בחר לנסוע לבית-חולים מרוחק שם הציג את עצמו בשם בדוי, הוא השם המופיע גם בהודעה הראשונה שרשמו מפיו חוקרי המשטרה".

על פי החלטת השופט, אדמונד לוי, "על-פני הדברים, אין בטענותיהם של העוררים – כי המתלונן, אדם בעל עבר מפוקפק, ביקש לעצמו טובת הנאה תמורת הפללתם וגרסתו זרועה סתירות לרוב, כי לא ניתן היה לזהות את היורים בשל הקסדות שלראשיהם, וכי אין לקבל את עדויותיהם של מי ששמעו מפי המתלונן על הירי – כדי ליטול ממארג זה של ראיות את כוחו הלכאורי".

עוד הוסיף השופט לוי: "לכך מיתוספות נסיבותיהם החמורות של המעשים המיוחסים לעוררים – ירי משולח רסן בחוצותיה של עיר ולנגד עיניהם של עורבים ושבים, ומאמץ נחוש להניא את המתלונן מלהביא את דבר המעשה בפני חוקרי המשטרה, באורח שיש בו כדי להקים את היסודות הנוספים הנדרשים למעצר עד תום ההליכים – סיכון ממשי הנשקף מן העוררים והחשש כי ישבשו מהלכי משפט".

אי לכך, החליט אדמונד לוי בדיון שהתקיים בשבוע שעבר כי הנאשמים בירי ובתקיפה יישארו במעצר כד לתום ההליכים נגדם. "נוכח האמור, לא מצאתי עילה לשנות מקביעותיו של בית-המשפט המחוזי, ומטעם זה אני דוחה את הערר", חתם לוי את דבריו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}