כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ילדי הזרים: רק 400 ילדים יגורשו מישראל

בתום חודשים ארוכים של דיונים, אישרה הממשלה את המלצות הוועדה הבינמשרדית, לפיהן 800 מילדי העובדים הזרים יישארו בארץ ורק 400 יגורשו. 13 שרים הצביעו בעד ו-10 התנגדו

עובדים זרים. אילוסטרציה
עובדים זרים. אילוסטרציה

400 מתוך 1200 ילדי עובדים זרים יגורשו מהארץ, כך החליטה היום (א) בצהריים הממשלה, ברוב של 13 שרים כנגד 10 שרים ו-3 שנמנעו. זאת לאחר אישור מסקנות הוועדה הבינמשרדית, שהמליצה כי רק ילדים ששהו בארץ חמש שנים, דוברים עברית, לומדים במערכת החינוך בישראל והוריהם שוהים בארץ על פי החוק יוכלו להישאר בארץ. עוד המליצה הוועדה, כי ילדים שלא נולדו בישראל יהיו זכאים למעמד רק אם הגיעו לארץ טרם מלאו להם 13 שנים.

שר הפנים ויו"ר ש"ס, אלי ישי, שהוביל את המאבק נגד ילדי העובדים הזרים בחודשים האחרונים, התבטא לפני החלטת הממשלה: "אם ההחלטה תתקבל היום בממשלה, זאת תהיה החלטה מסוכנת. זה לא עניין של ילדי זרים, זה עניין של זרים. העניין הוא האם מאפשרים להפוך את הילדים למגן אנושי עבור הוריהם ששוהים שלא כחוק".

בעד ההחלטה הצביעו ראש הממשלה, והשרים אבישי ברוורמן, אביגדור ליברמן, יצחק אהרונוביץ', בני בגין, דניאל הרשקוביץ, משה כחלון, ישראל כץ, סופה לנדבר, סטס מיסז'ניקוב, יובל שטייניץ, סילבן שלום, ויעקב נאמן.

נגד ההחלטה הצביעו השרים אלי ישי, אריאל אטיאס, משולם נהרי, יעקב מרגי, בנימין בן אליעזר, דן מרידור, מיכאל איתן, גדעון סער, יוסי פלד ושלום שמחון.

השרים יצחק הרצוג, לימור לבנת, עוזי לנדאו וגלעד ארדן נמנעו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}