כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הבדרן הטוב בישראל: "אני חוזר בתשובה"

כל בוקר בחמש, תפילין. בליל שבת, שיעור גמרא. על הראש קסקט ובקרוב, גם כיפה וציצית. הקומיקאי והבדרן, מהבולטים בישראל, מצהיר: "אני לא מתחמק מהגדרות, אני חוזר בתשובה"

יעקב כהן
יעקב כהן

"לא רוצה להיות כמו כל אלה שמתחמקים מהגדרות: אני חוזר בתשובה. הכי פשוט", במילים אלו נפתח הראיון בעיתון 'ידיעות אחרונות' עם הסטנד-אפיסט יעקב כהן.

כהן, הנחשב לאחד הבדרנים הטובים בישראל, מספר על שגרת יומו: מתעורר מידי בוקר בחמש, הולך לבית הכנסת ומניח תפילין. "סדיגורא, קוז'ניץ", הוא מונה, "בשישי שבת אצל הספרדים". אשתו וילדיו כבר חובשים כיפות, לומדים במוסדות דתיים ומקיימים אורח חיים דתי. האבא מקפיד על מצוות ומקווה שיוכל לדקדק בהן יותר.

כהן חדל מלהופיע בסופי שבוע. "נעשה לי סדר בחיים. פעם הייתי עובד ברצף, אין יום ואין לילה. ועכשיו, הכל שקט. הרי שישי זה יום חזק של סטנד-אפ...", הוא אומר.

במקום מועדון הוא מתייצב מידי שישי ב-11 בלילה לשיעור גמרא פרטי בביתו של הרב אליהו טחן. "וזה קשה, ונפלא", אומר כהן, "הוא מאכיל אותי כמו תינוק, ואתה רואה כמה זה מתוק. בינתיים רק פעם בשבוע, אבל הלוואי שיכולתי ללמוד כל יום".

וזה אומר שתפסיק להופיע בכלל? שואל הכתב. "אני עוסק במלאכה הגונה: לשמח את הבריות, ואפילו אם אשים עלי כיפה וציצית, את העבודה לא אעזוב".

כהן מספר שלאחר פטירת אמו חדל, במשך שנה, לעבוד בשבתות. "פתאום גיליתי את הסוד שלא מגלים לאחרים, שאפשר לא לעבוד בשבת. משהו שהיה לך כל הזמן, אבל ידעת שהוא קיים. פשוט המשכתי לא להופיע ולהקפיד באורח החיים שלי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}