כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

שנת הלימודים בפתח ובחיפה אין לחרדים מבנה לגן

שנת הלימודים החדשה בפתח, אבל 32 משפחות בשכונת הדר בחיפה מודאגות: לילדיהם אין גן מסודר לשנת הלימודים הבאה • עיריית חיפה: לא מחויבים להקצות מבנים לחינוך העצמאי

מעדיפים את החינוך הממלכתי דתי. אילוסטרציה
מעדיפים את החינוך הממלכתי דתי. אילוסטרציה

שנת הלימודים החדשה בפתח, אבל 32 משפחות בשכונת הדר בחיפה מודאגות: לילדיהם אין מקום לימודים מסודר לשנת הלימודים הבאה. "ראש העיר מונע את העברת המבנה הממוקם ברחוב ארלוזורוב שהתפנה כבר לפני שנתיים", הם אומרים על המקום האמור לשמש כגן לילדים, ומשמש כבר שנתיים כמקום לפעילות פנאי ולחוגים בשעות אחה"צ עבור מספר קטן של ילדים מהחינוך הממלכתי-דתי.

הורי הילדים, האמורים להתחיל את שנת לימודם בגן חובה בשנה הבאה, אומרים כי ישנה אפליה בעירייה המעדיפה להתייחס אל הילדים מהחינוך הממלכתי-דתי.

בעיריית חיפה מסרו בתגובה ל'זמן חיפה', שחשף את הסיפור: "המבנה ברחוב ארלוזורב 40 הינו מבנה מגורים. משרד החינוך אסר על הפעלת גני ילדים בדירות מגורים, ועל כן נאלצה העירייה להוציא מהמבנה את הגן העירוני וממילא אינה יכולה לאפשר את השימוש בו כגן לכל גורם אחר. המבנה הועבר לניהול קהילת הדר, שהתחייבה בכתב שלא להפעיל במקום גן ילדים. כיום משמש המבנה כדירת אירוח של הגרעין הממלכתי-דתי.

"עיריית חיפה אינה מחויבת להקצות מבנים לחינוך העצמאי, ואולם העירייה מסייעת לחינוך החרדי על פי קריטריונים שנקבעו על-ידי מועצת העיר. בכל מקום בו ניתן הדבר במסגרת החוק והאפשרויות הנכסיות העומדות לרשות העירייה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}