כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

המשימה הושלמה: גופות החללים בדרך הביתה

מסוקי 'יסעור' של חיל-האוויר בדרכם חזרה הביתה לישראל • חזרת כלל הכוחות תעשה בצורה מדורגת, במהלך הימים הקרובים • בני משפחות החללים קיבלו הודעה על זיהוי יקיריהן

 ששת ההרוגים ז"ל בהתרסקות מסוק ה'יסעור'
ששת ההרוגים ז"ל בהתרסקות מסוק ה'יסעור'



החלה חזרת כוחות צה"ל מרומניה לישראל: מספר יסעורים של חיל האוויר נמצאים בדרכם חזרה הביתה לישראל. חזרת כלל הכוחות תעשה בצורה מדורגת, במהלך הימים הקרובים.

מטוס 'בואינג' של חיל האוויר המריא מישראל לבסיס חיל האוויר הרומני בבובוק שברומניה, על מנת להשיב ארצה את ארונות אנשי צוות האוויר שנהרגו בהתרסקות המסוק.

גופות ששת החללים מהתרסקות מסוק ה'יסעור' - זוהו. הודעה מוסמכת נמסרה למשפחות החללים, ובהשך היום יימסר מועד ההלוויות.

ששת אנשי צוות האוויר שהיו על מסוק ה'יסעור' שהתרסק הם: סגן-אלוף אבנר גולדמן, בן 48 ממודיעין; סגן-אלוף דניאל שיפנבאור, בן 43 ממושב קדרון; רב-סרן יהל קשת, בן 33 מחצרים; רב-סרן ליאור שי, בן 28 מתל נוף; סגן ניר לקריף, בן 25 מתל נוף; רב-סמל אורן כהן, בן 24 מרחובות.

ארבעה מהחללים הם טייסים ושניים מהם מכונאים מוטסים. איש צבא רומני שהיה עמם על המסוק נספה גם כן.

הקופסה השחורה אותרה

המידע הראשוני על אובדן הקשר עם ה'יסעור' ברומניה הגיע לראשונה למפקדת חיל-האוויר בסביבות השעה 17:00 ביום שלישי. ככל שחלף הזמן, הפך הדיווח הראשוני לידיעה מהימנה יותר. בשעה 17:40, נמסרה הודעה סופית לרמטכ"ל על אובדן הקשר עם המסוק. הרמטכ"ל בירר פרטים עם מפקדי הצבא והעביר באמצעות ראש לשכתו דיווחים לקברניטי המדינה. בשעה 18:00 הועבר דיווח ללשכת שר הביטחון ובשעה 18:10 ללשכת ראש הממשלה.

ביום שלישי אותרה באזור התאונה הקופסה השחורה של מסור ה"יסעור" שהתרסק. הקופסה נמצאה על ידי צוותי החילוץ הרומנים והיא מסייעת לצוות החקירה הישראלי-רומני לפענח את הנסיבות בהן התרסק מסוק היסעור.

צוותי החיפוש הישראליים והרומניים ממשיכים באיסוף ממצאים באזור ההתרסקות, כאלה שיוכלו לסייע גם בחקירת נסיבות התאונה.

"המבצע יסתיים רק כשהבנים יוחזרו הביתה, בהמשך היום נעריך אם יהיה המשך לחיפושים", אמר לגלי צה"ל, מפקד חיל האוויר, אלוף עידו נחושתן. "חלק אחר של המשימה - חקירת התאונה - נמשך. מדובר במשימה מאוד מורכבת, מלאכת קודש בתנאים קשים... אנחנו נמצאים בתהליך של החזרת היסעורים לארץ".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}