כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

היסטוריה בבריאנסק: אחרי 100 שנה - הוכנס ספר תורה

ספר תורה הכללי לאחדות יהודי רוסיה הוכנס ברוב פאר והדר • רחוב סובייטסקיה נסגר לתנועה לרגל האירוע • הספר תורה נכתב לעילוי נשמת השלוחים הקדושים הרב גבריאל ורבקה הולצברג הי"ד • גלריה

היסטוריה בבריאנסק: אחרי 100 שנה - הוכנס ספר תורה

היסטוריה בבריאנסק: ספר תורה לאחדות יהודי רוסיה הוכנס ברוב פאר והדר, בעיר בריאנסק שברוסיה, לראשונה מזה יותר ממאה שנה.

סיום הספר נערך באולם הקונגרסים המרכזי בבריאנסק. במשך שעה ארוכה כובדו נכבדי הקהילה בכתיבת האותיות האחרונות ולאחר מכן הוענקו תעודות הוקרה לתורמים. מיד בסיום האותיות, צעדו מאות מיהודי העיר, בראשות רב העיר, הרב מנחם מענדל זקלס.

התהלוכה לוותה בתזמורת בשירה וריקודים ועברה ברחוב ראשי - רחוב סובייטסקיה. התהלוכה של הכנסת ס"ת ברחוב זה דוקא, מסמלת את ניצחון האור על החושך. הרחוב נסגר לתנועה על ידי המשטרה המקומית, לרגל האירוע.

הספר תורה הוכנס לבית הכנסת המרכזי בבריאנסק לקול צלילי התזמורת, בניצוחו של הרב אלימלך וויסברג ומנחם מענדל מרטון, שהגיעו במיוחד ממוסקבה. אחר אמירת הפסוקים וההקפות, המלווים המשיכו לרקוד שעות ארוכות. כל הנוכחים השתתפו בסעודת מצווה שהוגשה כיד המלך.

הספר תורה הכללי לאחדות יהודי חבר העמים נכתב ביוזמתו ובהשתדלותו המסורה של השליח הרב מנחם מענדל רבינוביץ מניז'ני נובגורוד, בעידודו וסיועו של יושב ראש הוועד לכתיבת ספר תורה הכללי בחבר העמים, הרב הראשי לרוסיה הגר"ב לאזאר.

הספר תורה נכתב לעילוי נשמתם של השלוחים הקדושים הרב גבריאל נוח ורבקה הולצברג הי"ד. במשך שנה וחצי ריכז הרב רבינוביץ את מכירת האותיות על ידי שלוחי חב"ד מכל רחבי חבר העמים. ספר התורה נכתב על ידי הסופר הרב מנחם מענדל פליישמן.















































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}