כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אסון המסוק: אנשי הרבנות יאתרו השרידים

צוות ישראלי ראשון - ובהם אנשי הרבנות הצבאית הראשית, וצוותי איתור ותחקור - הגיע אל שרידי המסוק: המראות במקום קשים • משרד ההגנה הרומני אינו מאשר שנמצאו ארבע גופות

אנשי זק"א בזירת התררסקות מטוס. צילום אילוסטרציה: אכיון
אנשי זק"א בזירת התררסקות מטוס. צילום אילוסטרציה: אכיון

מטוס חיל האוויר נחת הבוקר (ג) עם משלחת לסיוע בחיפושים אחר ששת חיילי צה"ל שנהרגו בהתרסקות מסוק היסעור ברומניה. המשלחת - הכוללת אנשי חיל הרפואה, חיל האוויר, הרבנות הצבאית הראשית, צוותי איתור ותחקור עם אמצעי חילוץ וזיהוי, שינסו לאתר שרידים שמהם יהיה אולי אפשר ללמוד מה גרם להתרסקות, ונציגי דובר צה"ל - כבר הגיעה אל שרידי המסוק.

עוד בנושא:
"יש מאות חיילים ישראלים ברומניה" אסון אווירי: 'יסעור' בו טסו ששה חיילי צה"ל התרסק ברומניה


אזור ההתרסקות אובטח במהלך הלילה על-ידי יחידות של צבא רומניה. בשעות הבוקר המוקדמות הגיעו לאזור יחידת האלפיניסטים הרומנית, המיומנת בחיפוש בתנאי שטח קשים, על מנת לנסות ולאתר את החיילים.

ראש צוות החילוץ הרומני בהרי הקרפטים, מישה אופריש, דיווח הבוקר כי הוא רואה את שאריות מסוק היסעור שהתרסק אמש, "מפוזרות על פני שטח גדול מאוד". אופריש הוסיף: "ניתן לראות גם גופות".

אופריש אמר עוד, כי ניתן להגיע למקום רק בעזרת מסוקים - ומשם ברגל, כיוון שהאזור מאוד הררי. לדבריו, לפי הממצאים בשטח, המסוק הרוס לחלוטין לאחר שהתנגש חזיתית בסלע בגובה של 2,000-2,500 מטרים. "כרגע ישנה ראות טובה מאוד בשטח", דיווח.

צוות ישראלי ראשון הגיע כבר הבוקר לאזור האסון. לפי הדיווח, המראות במקום קשים. מסוק עם צוות החיפוש הגיע לאזור קרוב למקום ההתרסקות, ומשם אנשי המשלחת המשיכו ברגל לכיוון המקום בהו אירעה ההתרסקות.

ראש מטה חיל האוויר, תא"ל נמרוד שפר, סיפר לגלי צה"ל כי בהאזנה לרשת הקשר של המסוק שהתרסק, לא נמצאו שום סימנים לתקלה וכי הקשר אבד בפתאומיות.

משרד ההגנה בבוקרשט אינו מאשר את הידיעות שנמצאו ארבע גופות באתר ההתרסקות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}