כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מבוכה ברמות: בית המשפט צידד בעמדת העירייה • פרסום ראשון

לאחר מאמצים אדירים, שהשקיעו ההורים מרמות על מנת לקבל את מבנה בית הספר, שכללו בין הייתר עתירה לבית משפט, החליט השופט לדחות את עתירתם • ההורים ברמות שואבים עידוד מדברי השופט שחייב את ועדת ההקצאות להתכנס בדחיפות • אז מי ניצח? • בפנים: המסמכים

ילדי תלמוד תורה. יהיה להם איפה ללמוד?
ילדי תלמוד תורה. יהיה להם איפה ללמוד?

בית המשפט המחוזי בירושלים נתן הבוקר את פסיקתו בנוגע למאבק המתמשך על מבנה בית הספר בשכונת רמות א' בירושלים, המתנהל בבית המשפט בין וועד ההורים בשכונה לעיריית ירושלים.


כזכור, בחודשים האחרונים ניטש המאבק בין ההורים מרמות החפצים במבנה לילדיהם הסובלים ממצוקת מקום אדירה, לבין העירייה שהבטיחה את המבנה לבית ספר השייך לזרם החרדי - מודרני.

על פי החלטת השופט, ד"ר יגאל מרזל תוכל העירייה להעביר את כיתות הלימוד של ביה"ס אהבת ישראל בתלפיות למבנה ביה"ס ברמות, מה שמסמן את תום המאבק וכשלון ההורים החרדים. אלא שבתוך כך, כתב השופט כי וועדת ההקצאות תחוייב לקיים דיון בהול לגבי שאר הכיתות באותו מבנה, אלו שלא ינתנו ל'אהבת ישראל'.

לאחר מאבק ממושך, נרשם הנצחון. אלא שבעיון בפסק הדין לא ניתן לקבוע האם יש במאבק מנצח אחד או שניים.

עיריית ירושלים שנאבקה להכניס את תלמידי ביה"ס, אהבת ישראל בתלפיות לתוך המבנה ברמות תוכל לעשות זאת. מנגד ועד ההורים ברמות א' שנאבק לקבל כיתות לימוד מסודרות לתושבי השכונה יקבלו את אותן כיתות אך ורק לאחר אישורה של וועדת ההקצאות של העירייה.

"במצב דברים זה, ונוכח דחיפות הזמן ושנת הלימודים הקרבה ובאה, תוכל העירייה לקיים את ההחלטה להעביר את בית הספר "אהבת ישראל" (בנים) בכפוף לאמור להלן" כותב השופט בפסק הסופי אך עם זאת מציין כי, "אין בכך כדי לשחרר את העירייה מחובתה לדון בדחיפות ותוך שקילת כל השיקולים הנדרשים בבקשת "תבונת יעקב" להקצאת חדרי כיתות פנויים במבנה".

מקורבי ברקת טוענים כי הניצחון הוא לעיריית ירושלים, "העירייה נלחמה להביא את תלמידי אהבת ישראל למבנה והנה היא קיבלה את האישור הסופי לכך, בנוסף, האם יועבר

מנגד בוועד ההורים של שכונת ירושלים בטוחים וסבורים כי הנצחון הגדול בידם, "ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת ניסה לעקוף את וועדת ההקצאות כדי שלא יאפשרו לנו את הכיתות בתוך המבנה, וביהמ"ש החליט כי הדיון על הכיתות לימוד שלנו יתכנס וידון במתן 10 כיתות לתלמידי השכונה".

החלטת בית המשפט היא לכנס את וועדת ההקצאות בהקדם ולקבל החלטה עד לתאריך 11.8.2010 האם יאושרו אותם כיתות לבית הספר של תושבי השכונה או לא, כשמנגד העירייה יכולה להכניס את תלמידי אהבת ישראל ללימוד מסודר במקום כבר מתחילת שנת הלימודים הבאה.







































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}