כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הספרא דדיינא של 'העדה' פורש מתפקידו?

גורמים ב'עדה': הספרא דדיינא של הבד"צ, הרב יצחק שלמה בלוי, פורש בגלל לחצי הסיקריקים • הקש האחרון: הצקות הסיקריקים על אישור מודעה לתפילה על האדמו"ר מערלוי • הרב בלוי: "מכחיש. לא פורש"

פורש או לא פורש? יצחק שלמה בלוי (משמאל) עם גאב"ד העדה החרדית
פורש או לא פורש? יצחק שלמה בלוי (משמאל) עם גאב"ד העדה החרדית

האם הספרא דדיינא של בד"צ 'העדה החרדית', הרב יצחק שלמה בלוי, מתכוון לפרוש מתפקידו לאחר כ-10 שנים בתפקיד? אם להאמין לגורמים שונים בעדה החרדית, התשובה חיובית. לדבריהם, הרב בלוי מתכוון לפרוש מתפקידו בשבועות הקרובים, זאת בשל המחלוקות הקורעות את 'העדה החרדית' בשבועות האחרונים, והלחץ הבלתי נסבל שמפעילים עליו הסיקריקים.

הרב יצחק שלמה בלוי מחזיק באחד התפקידים החשובים בעדה החרדית. מודעות רבות, בשלל נושאים, עוברות תחת אישורו, והוא זה אשר פועל לפרסומן על הקירות ולוחות המודעות. בלוי נחשב גם למקורבו של גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס. אלא שבתקופה האחרונה חלה נסיגה במעמדו, כאשר את מקומו תופס עמרם טייטלבוים, כדמות המשפיעה על הגאב"ד. גם הלחץ שמפעילים עליו הסיקריקים, לא היטיב עמו.

ביום חמישי האחרון התבקשו בבד"ץ 'העדה החרדית' לפרסם מודעות ברחובה של עיר, בהן יתבקש הציבור להעתיר בתפילה לשלומו של האדמו"ר מערלוי, המאושפז ב'הדסה עין כרם'. תפקידו של הרב בלוי היה לאשר את המודעה באופן סופי - וכך עשה.

אלא שברגע האחרון נמנע פירסום המודעה, זאת בעקבות שיחת טלפון שקיבל בלוי מ'החלונות הגבוהים', במהלכה התבקש למנוע את פרסום המודעה. התברר, כי הסיקריקים הצליחו לשכנע גורמים בכירים ב'עדה החרדית', שלא לפרסמה.

אלא שכעבור מספר שעות פנו אל הספרא דדיינא קבוצת דיינים חשובים, חברי הבד"צ, וביקשו שיפרסם בכל זאת את המודעות הקוראות לתפילה לרפואת האדמו"ר. בלוי שטח בפניהם את המצוקה אליה נקלע, ואלה הציעו, בתגובה, כי יתלו את המודעות באופן חלקי, במספר בתי מדרש בשכונות החרדיות.

במהלך השבת האחרונה הגיעה קבוצה קטנה של סיקריקים אל בלוי. הם זעמו על שהוציא לפרסום את המודעה, ללא אישור, ולמרות הוראה מפורשת שהועברה אליו, למנוע את פירסומה.

בלוי, שנקלע כאמור, למצוקה, החליט כי אינו יכול לשמש עוד בתפקידו, ומקורבים אליו מספרים כי הוא מתכוון לפרוש.

בתגובה אומר הרב יצחק שלמה בלוי ל'בחדרי חרדים', כי הוא "מכחיש כל כוונה לפרוש מהתפקיד. לא היו דברים בגו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}