כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"הרב חזר לחייך - והרבה" • ראיון מיוחד

מנכ"ל 'מעיני הישועה' בראיון מיוחד על מצבו של הגר"ח קנייבסקי • "מצבו היה קשה מאוד, אך כעת הוא מתאושש" • "מצבו מאפשר לו ללמוד, אך איננו מאפשרים ביקורים למרות פניות רבות" • לקיים בנו

הגר"ח קנייבסקי בביקור במעיני הישועה. מאחוריו, ד"ר יורם ליוור. צילום: ארכיון
הגר"ח קנייבסקי בביקור במעיני הישועה. מאחוריו, ד"ר יורם ליוור. צילום: ארכיון

ביום חמישי האחרון הובהל הגר"ח קנייבסקי אל בית החולים 'מעיני הישועה' בבני-ברק בשל חולשה ומצבו הרפואי שהתדרדר בימים האחרונים. במהלך ימי האשפוז ידע מצבו הרפואי של הגר"ח עליות ומורדות. ביום שישי, כך על פי מקורביו, היה הגר"ח בסכנת חיים של ממש, ובחסדי שמיים, הצליח להתגבר על הדלקת שהתפשטה בדמו.

לאחר יומיים בבית חולים: שיפור במצב הגר"ח

שלושה ימים לאחר האשפוז בבית החולים הולך ומשתפר מצבו של הגר"ח, ובבית החולים מעריכים כי הוא ישתחרר בימים הקרובים.

"אנחנו יודעים שעם ישראל זקוק לרב, ואנחנו רוצים להעניק לו את הטיפול הרפואי הטוב ביותר שקיים אצלנו, כדי שיוכל לחזור בריא ושלם לסדר יומו הרגיל", כך אומר היום (א) בצהריים ד"ר יורם ליוור, מנכ"ל ביה"ח מעיני הישועה ל'בחדרי חרדים'.

"הרב הגיע אלינו ביום חמישי האחרון במצב רפואי שהוא היה צריך בית חולים. הצוות הרפואי של בית החולים טיפל ברב לפי מה שהיה צריך, עשינו באותו הלילה את כל הבדיקות הנדרשות וב"ה מצבו התייצב.

"בשלב מאוחר יותר, החמיר מצבו של הרב פעם נוספת והוא הוכנס למחלקת טיפול נמרץ, שם הוא שהה גם במהלך השבת. נכון לשעה זו מצבו של הרב מתייצב והוא מתחיל להרגיש טוב, כשכעת הוא נמצא בחדר במחלקה פנימית".

• יש משהו שאתה יכול לספר על סדר יומו של הרב?

"הרב נמצא בחדרו כעת, מצבו הרפואי מאפשר לו להתרכז בלימוד. אנחנו לא מכניסים קהל לביקורים, מלבד בני משפחתו הקרובים שנכנסים.

"באים הרבה אנשים לבקר את הרב, אבל החלטנו כי בשביל לייצב את המצב הרפואי של הרב, אנחנו צריכים לתת לו מנוחה. כעת הרב מרגיש טוב יותר, הרב חזר לחייך הרבה. הצוות הרפואי עושה הערכה בריאותית פעמיים במהלך היום, כעת שחרורו של הרב לא עומד על הפרק. אנחנו מקווים - כמו כל עם ישראל - שישוחרר בריא ושלם בימים הקרובים".

• האם יש תפילות במקום?

"אכן יש מניינים מצומצמים כאן במחלקה איפה שהרב שוהה, גם במהלך השבת היו כאן תפילות לאורכה של השבת. בנוסף, הרב גם אכל במהלך השבת יחד עם בני משפחתו את כל הסעודות.

"הלוואי שהרב יהיה בריא במהירות האפשרית אבל נכון למצבו הרפואי כעת, אנחנו שמחים שאנחנו יכולים להעניק לרב את הטיפול הרפואי הטוב שיש וקיים אצלנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}