כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

סערה: פרשת אפליה חדשה - במודיעין עילית

יותר מחודש ימים לפני תחילת שנת הלימודים הבאה, ועשרות בנות ספרדיות ממודיעין עלית עדיין ללא מסגרת לימודים מסודרת לשנת תשע"א • מוביל המאבק, אב לילדה שלא התקבלה לסמינר, מאיים לעתור לבג"ץ

בנות חרדיות בפתח הסמינר. אילוסטרציה
בנות חרדיות בפתח הסמינר. אילוסטרציה

פרשת אפלייה חדשה בעיר חרדית? יותר מחודש ימים לפני תחילת שנת הלימודים הבאה, ועשרות בנות ספרדיות מהעיר מודיעין עלית עדיין ללא מסגרת לימודים מסודרת לשנת תשע"א. כך דווח אמש (א') במהדורה המרכזית של ערוץ 2.

על פי הדיווח, רוב הבנות האשכנזיות בעיר כבר התקבלו לסמינרים ובתי הספר, וכי המנהלים מתרצים בטענות שונות את אי מתן התשובות הברורות להורי תלמידות ספרדיות.

מוביל המאבק, יוני מזרחי, תושב העיר ואב לילדה שלא התקבלה לסמינר בעיר, כבר מאיים לעתור לבג"ץ יחד עם קבוצת הורים, בעוד עסקני העיר, יחד עם פוליטיקאים בציבור החרדי, מנסים למנוע את הגשת העתירה לערכאות ולמנוע חילול ה', כשהם מנסים להביא פתרונות יעילים לבעיה.

בחודש האחרון נערכו פגישות רבות כדי למתן כמה שיותר את בעיית האפליה ולמצוא מקומות לימוד לבנות שנשארו ללא מסגרת לימודית מסודרת. הפתרון שעלה היה הקמת סמינר חדש בעיר, אולם ככל הנראה לא ייצא אל הפועל.

בעמותת נוער כהלכה, בראשותו של יואב ללום, אומרים כי הם פועלים בשיתוף פעולה מלא עם הגורמים במאבק האפלייה, וכי הם מצהירים כי כמו בפרשת עמנואל, יש מספר רבנים אשר התירו הליכה לערכאות גם במקרה זה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}