כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אל תשאלו: גפני 'סידר' את בייניש • סערה

בעוד בייניש מתלהבת מהפסיקה ששללה את הבטחת הכנסה מאברכים - מסמך אותו חשף ח"כ גפני, שומט הקרקע מתחת לפסיקה והופך אותה לבלתי רלוונטית • האם תחזור בייניש מהפסיקה? • פרסום ראשון

פטיש מול פטיש. גפני בוועדת הכספים
פטיש מול פטיש. גפני בוועדת הכספים

משה גפני הוא ח"כ חרוץ, אך גם קצת שובב, יודעים כולם. השובבות שלו, עשויה להביא הפעם את נשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש, לידי מבוכה לא קלה, במידה וכללים של הגינות אכן מנחים את בית המשפט העליון, ואין סיבה לחשוב שלא.

לפני מספר שבועות רעשה הארץ: בג"ץ קבע כי הבטחת ההכנסה ממנה נהנים אברכי הכוללים, תבוטל. הסיבה: אי שוויוניות.

החלטת בג"ץ התבססה על נתונים שקיבלה בייניש, שביקשה לדעת על גודל המלגות שהמדינה נותנת לאברכים, בהשוואה למה שמקבלים הסטודנטים. בפסיקת בית המשפט העליון כתבה השופטת דורית בייניש כי ביקשה לקבל ממשרדי הממשלה נתונים באשר למלגות הניתנות לסטודנטים ולתלמידי הישיבות, אך לא קיבלה זאת. בפסיקתה קבעה כי הבטחת הכנסה לאברכים בלבד ולא לסטודנטים, איננה שוויונית.

אלא שלטענת גפני, בייניש לא קיבלה את הנתונים ופסקה כי הבטחת ההכנסה אינה שוויונית כי רק אברכים מקבלים.

גפני לא ויתר. בדיון שהתקיים בוועדת הכספים, דרש יו"ר הועדה ח"כ משה גפני מהחשב הכללי במשרד האוצר שוקי אורן להעביר בהקדם את אותם המסמכים והנתונים שביקשה השופטת בייניש, על מנת לדעת בדיוק כמה מלגות המדינה מממנת לסטודנטים וכמה מממנת מלגות לאברכים. ואכן במסמך שהוגש השבוע ע"י החשב הכללי במשרד האוצר שוקי אורן ליו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב גפני נכתב כי המלגות הניתנות לסטודנטים גבוהים פי שלושה, מאשר המלגות הניתנות לאברכים.

במכתבו כותב אורן "סך התקציב שייעדה המדינה בשנת 2010 לתמיכה בתלמידים במסגרות להשכלה גבוהה ובמוסדות להכשרה מקצועית עומד על כך 366 מיליון ₪, וסך התקציב המיועד כסיוע לתלמידי ישיבות עומד על סך 110 מיליון ₪".

למעשה, הפסיקה של בג"ץ אינה רלוונטית יותר.

יו"ר ועדת הכספים אומר בתגובה כי מהמסמך מוכח שהטענה עליה התבססה פסיקת בג"ץ של אי שוויון, אינה קיימת. "נשיאת ביהמ"ש העליון דורית בייניש כתבה כי היא לא קיבלה את הנתונים ממשרדי הממשלה.

"מהנתונים שהועברו אלי השבוע מהחשב הכללי באוצר, עולה תמונה ברורה כי התמיכה של המדינה בסטודנטים גבוהה פי שלושה מאשר המלגות הניתנות לאברכים, כך שאין כל סיבה להפסיק את מתן הבטחת ההכנסה. בהתאם לממצאים האלו אנו נמשיך לקיים את הדיונים ונפעל על מנת להסדיר את כל הנושא וזאת מבלי לסתור את החלטת הבג"ץ"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}