כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

המתח, התפילות, הדמעות, הדרמה • כתבת וידאו

המתח בבית המשפט בפ"ת מתנקז לאולם 16. הדיון נדחה שוב ושוב • בני משפחת סיטבון אופטימים, בטוחים בחפותו של דוד, אך הדאגה לשלומו מותחת אותם • 'בחדרי חרדים' בתיעוד מיוחד מסביב לשעון

מסביב לשעון, עם משפחת סיטבון
מסביב לשעון, עם משפחת סיטבון

12 בצהרים. לשעה זו נקבע היום הדיון בנושא הארכת מעצרו של דוד סיטבון, האברך החב"די מירושלים, החשוד כי לפני 14 שנים היה חברו של חיים פרלמן, מי שנחשד בשורת רציחות של פלסטינים.

בני משפחת סיטבון, הוריו של דוד, רעייתו, אחיו, גיסיו, לצד חברים ומכרים, הגיעו לחזקו ולראותו לראשונה מאז שנעצר לפני יותר משבוע ימים, בהם נחקר ללא הרף על היכרותו וקשריו לכאורה, בהיותו נער צעיר, עם החשוד.

המתח מתנקז לאולם 16, מקום מושבה של השופטת דבורה עטר, שתיקים בשלל נושאים נערמים על שלחנה. הדיון, הנושא את הכותרת "תיק בטחוני", נדחה ונדחה, כאשר עורך דינו של סיטבון, אריאל עטרי, מורשה לגשת ולשוחח עם מרשו, בצו בית המשפט העליון מיום שישי.

בני המשפחה אופטימים, מחויכים, בטוחים בחפותו ובשחרורו הקרוב של דוד. אך הדאגה לשלומו, בריאותו ושלימותו מצליחים למתוח אותם היטב. הלחץ ניכר על פניהם.

רק לקראת השעה ארבע וחצי, נכנס דוד לאולם, פניו מחויכים כשהוא מבחין בבני משפחתו שבאו לעודדו, עומדים מסביב ומבקשים ללמוד ממבע פניו על מה שמתחולל שם, בחדרי החקירות. דוד מחייך. "הכל בסדר", הוא מפטיר לכלי התקשורת המבקשים להציל מפיו התבטאות.

לאחר שיג ושיח ארוך, ממושך ומתיש עם נציג המדינה, בו מבקש עו"ד עטרי להבין מדוע יש להשאיר את סיטבון במעצר עוד שמונה ימים כפי דרישת הפרקליטות, בשעה שהעבירה המיוחסת לו (עד ראיה לגניבת רימון הלם על ידי פרלמן) נעשתה לפני 14 שנים, כאשר החשוד היה בן 14 בלבד.

השופטת פורשת לעיון במסמכים החסויים שהגישה אליהם נמנעה מפרקליטיו של סיטבון. לאחר דקות ספורות היא שבה לאולם ובפיה החלטה: המעצר יוארך בארבעה ימים בלבד. תם הדיון.

"אנו בטוחים בחפותו של דוד ונמשיך להתפלל", אומר אביו ר' אהרן, שהגיע במיוחד יחד עם רעייתו מצרפת, להיות עם בנם ברגעים הקשים. "המשפחה שלנו היא משפחה תמימה וישרה, כולם חסידים שאינם שייכים לשום דבר פלילי. אנחנו מרגישים כמו בחלום", הוא אומר בכאב.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}