כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

האקרים טורקים פרצו לאתר חרדי • וידאו

האקרים טורקים חדרו במוצ"ש לאתר 'טוג', ושתלו בו מסרים של טרור וציטוטים מהקוראן, לצד סרטון תעמולה פלסטיני ודגלי טורקיה • צפו בסרטון התעמולה שהושתל באתר החרדי - ותתחלחלו

הפריצה לאתר החרדי. צילום מסך: דוד קורן
הפריצה לאתר החרדי. צילום מסך: דוד קורן





הטרור האסלאמי הגיע לאתרים החרדיים: גולש שנכנס הערב, מוצאי שבת, לפורטל חדשות חרדי בשם 'טוג', נבהל לרגע ארוך, וליבו החסיר פעימה. הוא ביקש לראות תמונות של אדמו"רים, ונדהם לגלות עמוד-בית זרוע בתמונות מחרידות של דם ואש ותמרות עשן ומלא במסרים של טרור ופסוקים מהקוראן, מבית היוצר של הטרור האסלאמי.

התברר כי קבוצת האקרים טורקים הצליחו לפרוץ אל שרתי האתר, לרוקנו מתוכן ולשתול בו סיסמאות מאיימות של טרור פונדמנטליסטי. התוכן שהיה באתר נמחק כליל, ובמקומו נשתל סרטון תעמולה עם כיתובים ושירים בערבית, חלקם ציטוטים מהקוראן.

מסביב לעמוד הבית, הזרוע תמונות של אש ופיגועים, שתלו הפורצים את דגל טורקיה, וקינחו באיומים נגד 'הכובשים הציונים', שתצילנה אוזניים משמוע. המסרים נכתבו באנגלית רצוצה במיוחד, ומבטאים שנאה עזה למדינת ישראל ולאזרחיה, בשילוב קריאות להשמדתה. גם הסרטון זרוע כיתובים דומים באנגלית רצוצה, כאשר ברקע נשמעת מנגינה נוגה בערבית.

ההתקפה הוירטואלית שכוונה הפעם נגד אתר אינטרנט חרדי, השתמשה בשיטת של השחתת האתר (Defacement), בו מוחלף התוכן על ידי הפורצים.

זו לא הפעם הראשונה שאתר אינטרנט ישראלי נפרץ על ידי האקרים טורקים בעת האחרונה – אך זו הפעם הראשונה שההאקרים בוחרים באתר חרדי כיעד להתקפה הוירטואלית. מאז המבצע שביצע צה"ל על ספינת ה'מרמרה', התלוננו אלפי גולשים ישראלים כי כאשר ביקשו להיכנס לאתרים מסוימים, הם נתקלו בעמוד שחור המציג תמונות שונות, לרוב תמונת ילד עטוף בדגל פלסטין, עם כיתובים באנגלית רצוצה. האקר טורקי שהזדהה בשם TurkGuvenligi מקבוצת Turksec השתלט על האתרים.

'טוג' בחברה טובה: סבב הפריצות שנעשה בעת האחרונה, כלל מספר אתרים גדולים, כמו מייקרוסופט ישראל, פורטל MSN ישראל ואתר חברת קוקה קולה ישראל.

ההערכה המקצועית היא שהפריצה לא פוגעת באתר עצמו, אבל משתלטת על השרתים ומפנה את הגולש אל האתר של הפורץ. מומחי מחשבים טוענים כי פריצה מן הסוג הזה ניתנת לתיקון ברוב המקרים, על ידי שחזור האתר המקורי. עם זאת, נכון לשעת כתיבת השורות, הניסיונות לתקן את הנזק לא צלחו.

בשבוע שעבר דווח כי האקרים טורקים הצליחו לפרוץ לאחד מאתרי חב"ד ועוד מספר אתרים ישראליים, והשיגו מידע רב כמו כתובות דואר אלקטרוני, סיסמאות פרטיות וחשבונות משתמש של כ-100 אלף גולשים ישראליים.

אתר 'טוג' עלה תחילה לאוויר תחת השם 'אתרוג', כאשר המשקיע הוא יעקב לבין, מנכ"ל היומון 'יתד נאמן'. בסביבות כסלו האחרון הוא נסגר, ולאחר מספר חודשים חזר בבעלות אחרת, תחת השם 'טוג', כאשר הוא מדווח על גיבוי רבני לו הוא זוכה.

מי דיווח למחבלי הטרור הווירטואלי על קיומו של האתר? זאת לא נדע.

סרטון התעמולה שהושתל באתר

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}