כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

החיידר מוחרם כי נשות המלמדים בלי 'שאלים'

כ-20 משפחות מ'לובשי השאלים' בבית שמש, שלחו מכתב להנהלת ה'חיידר' בו לומדים בניהם, והודיעו: מוציאים את הילדים • הסיבה? הנשים של הרבע'ס לא לובשות רעלה • מסתמן: יפתחו 'חיידר' נפרד

אחת מלובשות הרעלות
אחת מלובשות הרעלות

התפתחות קהילת לובשות השאלים בבית שמש הופכת אט-אט לעובדה מוגמרת, והדברים נראים במצב של אל-חזור.

בשנים האחרונות התפתחה בעיר קהילה של משפחות קיצוניות, המונהגות על-ידי רבנים בלתי מוכרים, המחייבות את הנשים ללבוש רעלות על כל גופן, תופעה שזכתה לכינוי התקשורתי 'אמא טאליבאן'.

הנשים הנוהגות ללבוש את הרעלות עושות זאת, פעמים רבות, בניגוד לדעתו של הבעל, המסתכל על רעייתו, ואינו מבין מאיפה נפלה עליו צרה זו. מספר בעלים אף נטלו יוזמה בימים האחרונים ושלחו מכתב לבד"ץ 'העדה החרדית', על מנת שזה יאסור את לבישת הרעלות - אך ללא הועיל.

בימים האחרונים, חלה הסלמה נוספת, בסדרת ההסלמות הבלתי נגמרת מצד קבוצה זו: לקראת שנת הלימודים הבאה, שלחו מספר הורים מבני הקהילה מכתב להנהלת הת"ת המקומי, בו לומדים ילדי הקבוצה, ולפיו הם מוציאים את הילדים מה'חיידר', בשל העובדה כי נשות הרבע'ס אינן לובשות את הרעלות השנויות במחלוקת.

מדובר בכ-20 משפחות, להן למעלה מ-30 ילדים הלומדים ב'חיידר' המקומי, והמכתב שנשלח מסמן ככל הנראה הקמת מוסד חדש עבור ילדי אותן משפחות, שיגדלו ברבות השנים משפחות רבות שיקפידו על לבישת רעלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}