כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

'ידיעות' מכה שנית: המורים החרדים חושבים שישראל באירופה

'7 ימים' מפרסם מחר תחקיר שני בסדרה על מוסדות החינוך החרדים • בין הממצאים: מורים שנבחנו ברמה של כיתה א' עד ג - לא ידעו לענות על 40 אחוז מהשאלות • בגד כפת? שם של מותג • נפוליאון? קיסר רוסי • ומי קובע את שער הדולר? הרבנים

ילדים בחיידר. צילום אילוסטרציה
ילדים בחיידר. צילום אילוסטרציה

עיתון 'ידיעות אחרונות' מפרסם מחר (ו) תחקיר מספר 2 על הליב"ה החרדית, במסגרת הכתבות נגד בתי הספר החרדיים. על פי ממצאי התחקיר, שיפורסם במגזין '7 ימים' של העיתון, מורים במגזר החרדי אינם יודעים את מילות "התקווה", אין להם מושג מי היה נפוליאון, והם אינם יודעים איך אומרים שבת באנגלית. לפי העיתון, דווקא מורים אלו רשומים כמורים למקצועות הליב"ה, והם מקבלים מאות דולרים בחודש - לפעמים בשחור.

תחקירני העיתון הזדהו כאנשי 'מכון תשרי', הבודקים את רמת הידיעות של המורים. התוצאות בקרב המורים החרדים היו ממוצע של 5.9 תשובות נכונות לעומת הממלכתי 9.6.

השאלות, למרבה הבושה, נלקחו מחומר לימודים של כיתות א' עד ג'.

הבחינות שנערכו למורים העלו תוצאות מביכות: את צמד המילים שגיאת כתיב, אייתו חלק מהמורים כשגיעת כתיב; על המושג הדקדוקי 'בגד כפת' חשבו חלק מהמורים כי מדובר בשם של מותג; על נפוליאון ענו המורים החרדים שהוא קיסר רוסיה או רמטכ"ל צה"ל; ואיפה מדינת ישראל לפי המורים? ביבשת אירופה.

העיתון מתגאה, כי בעקבות תחקירו הקודם הוסיף שר החינוך, גדעון סער, 15 מפקחים חדשים לבדיקת המתרחש במוסדות החרדיים - מפקחים שאינם מזוהים פוליטית, כפי שהיה עד עתה.

לפי העיתון, חוקרים מצאו כי בעקבות אי לימודי הליבה, 65 אחוז מהגברים החרדים מובטלים.

בכתבה מצוין, כי מורי הליבה מכונים במגזר החרדי בכינוי המזלזל "שרייבער". למה מזלזל? הפתרונות אצל כתבי העיתון.

התחקיר גילה גם, כי אנשים מתמנים להוראה על פי ייחוס, קשרים וידע בלימודי קודש, ללא כל קשר לרמת הידע שלהם בנושאי הלימודים.

והשכר? גם הוא לא משהו: אין הסכמי שכר קיבוציים למורים ומשלמים להם בדולרים, כשהרבנים של החברה החרדית הם שקובעים מה ילמדו ומה הוא שער הדולר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}