כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

התפתחות בפרשת דואק: התביעה סגרה דיל עם הרב • ייאסר עד 6 שנים

התפתחות דרמטית: שנה לאחר גל המעצרים, חתם אחד מחשובי הרבנים בקהילת דיל על הסכם טיעון עם התביעה הפדרלית • לפי ההסכם, יודה הרב בסעיפי האישום, ויסתפק במאסר לתקופה של בין 4 ל-6 שנים, וקנס של 100 אלף דולר • עד כה התקשתה התביעה לגבש עדויות, בשל אמינותו הרעועה של דואק

ה-FBI עוצר את החשודים בפרשה, לפני שנה
ה-FBI עוצר את החשודים בפרשה, לפני שנה

התפתחות דרמטית ב'פרשת דיל': שנה לאחר גל המעצרים המתוקשר, נחתמה עסקת טיעון עם הרב אליהו בן חיים, בן 61, אחד הרבנים החשובים בקהילת יהודי דיל, וחשוד מרכזי מבחינת רשויות האף בי איי. כך חושף העיתונאי אריה ארליך בעיתון 'משפחה' הבוקר.

עסקת הטיעון שנחתמה עם הרב, תמיר את העונש הריאלי בן 20 שנות המאסר שרבים צפו לו, בעונש כבד בהחלט, אך קל בהרבה מבחינת הציפיות. לאחר משא ומתן ארוך מול התביעה הפדראלית.

עוד בנושא:
פרשת 'דיל': רבנים באזיקים
"הוא ייצא נקי"

מבחינת רשויות המס בארה"ב מדובר בהישג, היות ובקרב החוקרים הוחלט שלא להזדקק לעדותו של שלמה דואק, העד המפוקפק, שעדותו רעועה ומביכה.

בחודשים האחרונים ניסתה התביעה הפדרלית בארה"ב לגבש תשתית ראייתית מגובשת ככל הניתן, לקראת העמדתה של שורת הנכבדים לדין. אלא שלהפתעת כולם, דחו הרשויות שוב ושוב את מועד פתיחת המשפט, כאשר לכול ברור כי מהימנותו ההולכת ומתערערת של העד מביאה את הרשויות להכרה כי ניהול משפט עם עדויות מסוג זה, לא יוביל להשגת מטרותיה של התביעה.

אחד מחברי הקהילה סיפר על משפטה של אשת עסקים שכיהנה בראשות אחת הערים בארה"ב, שהסתבכה אף היא באותה פרשה, בעקבות עדויות דואק, ובסופו של דבר זוכתה ממרבית סעיפי האישום, בשל הופעתו המבולבלת של דואק, שהרשימה לרעה את חבר המושבעים. "הוא מירר בבכי לאורך מתן העדות, והתנהגותו העידה עליו כי הוא נוכל ורמאי. עורכי הדין ששכרה ראש העיר, תקפו אותו בשאלות קשות, שגרמו לו להתבלבל עוד יותר ולהגביר את בכיו.

"בסופו של דבר זיכו המושבעים את האשה מרוב סעיפי האישום, והותירו לה מספר אישומים קלים, בגלל שהם התרשמו שהעד מפוקפק, ולא ניתן לבסס עליו הרשעה", מדווח 'משפחה'.

כאמור, בימים האחרונים, לאחר משא ומתן ארוך שהתנהל מול הפרקליטים שייצגו את הרב אליהו בן חיים, שעמד במרכז החקירה המסועפת וסומן כאחד היעדים העיקריים של הרשויות - נחתם הסכם הטיעון.

על פי הסכם הטיעון, יודה הרב בסעיפי האישום נגדו, כאשר בתמורה מתחייבים החוקרים לגזור עליו בין ארבע לשש שנות מאסר, לאחר שההערכות הפסימיות צפו לו עד עשרים שנות מאסר, וזאת לנוכח סעיפי האישום החמורים שגובשו נגדו בחדרי החקירות.

בנוסף, ישלם הרב קנס בן מאה אלף דולרים, כאשר לגבי השאר, הסכימו רשויות התביעה לנכות מחשבונות הבנק שבו הוחזקו קרנות הצדקה שבאחריותו, בשווי של כ-600 אלף דולרים, שעוקלו בידי רשויות ה-FBI עד לסנט האחרון.

יצויין, כי הרב אליהו בן חיים הוא ידיד קרוב ביותר של הגאון רבי דוד יוסף, ראש כולל 'יחווה דעת' ובנו של הגר"ע יוסף, ואחראי על גיוס מיליוני דולרים למוסדותיו.

במקביל, מנהלים נציגי התביעה הפדראלית משא ומתן דומה עם נאשמים נוספים, שמצבם המשפטי קל יותר ממצבו של הרב הבכיר שחתם על הסכם הטיעון, והרשעתם מבוססת על עדויותיו הרעועות של דואק. מרבית החשודים סירבו לשתף פעולה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}