כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ברקת לקראת תבוסה בפרשת רמות: השופט הותיר צו המניעה

פרשת בית הספר ברמות א': בשעת הדיון בבית המשפט התכנסו אלפי ילדים ללימוד מיוחד, ובית המשפט החליט להותיר צו המניעה על כנו • ועוד שתי הכרעות בבתי ספר בירושלים • כל הפרטים

ביה"ס הזמני ברמות א'. צילום ארכיון
ביה"ס הזמני ברמות א'. צילום ארכיון

מאבק הורי התלמידות מול עיריית ירושלים על מבנה בית הספר בשכונת רמות א' בירושלים הגיע היום (ד'), פעם נוספת, לדיון בבית המשפט.

החלטת השופט: להשאיר את צו המניעה בתוקף, והפסק דין הסופי יינתן בימים הקרובים. נוכחים בדיון אומרים, כי כל הסימנים מראים כי ניר ברקת יספוג כשלון מוחץ במאבק.

למרות תחנוניה של עיריית ירושלים לשופט, יגאל מרזן, להסיר את צו הביניים שנתן לפני כשבועיים, החליט השופט להשאיר את הצו בתוקף ואמר, כי ההחלטה הסופית תינתן לצדדים בימים הקרובים.

במהלך הדיון שאל השופט את העירייה: "מה ההיגיון שלכם להוציא כיתות שלמות של ילדי השכונה לאוויר העולם, שיהיו ללא כל מבנה מסודר, ולהביא בית ספר אחר שילדיו לא מאותה שכונה, ואף מחוץ לירושלים - לתוך השכונה".

עוד הוסיף השופט ואמר: "הרי ידעתם שיש מצוקה של מבנה וכיתות לימוד ברמות א', אז למה לא מצאתם פתרון עד היום. למה חיכתם?"

על פי עדות של אחד הנוכחים באולם, העירייה לא סיפקה תשובות מפורטות שהיחו את דעתו של השופט.

במהלך הדיון הוצג בפני השופט מכתב, עליו חתום ועד ההורים של בית הספר 'אהבת ישראל' בתלפיות, בו הם כותבים כי עיריית ירושלים דוחפת אותם בכוח אל שכונת רמות א', למרות שיש להם חלופות אחרות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי חלק מהחלופות הם מבנים כמו דנמרק בשכונת קטמון, שם ישנו חלק ממבנה קיים שיכול לאכלס את תלמידי בית ספר, או בית ספר גוננים שהמבנה שלו עומד ריק, ומבנה נוסף בשכונת רחביה.

בעוד הצדדים הופיעו בבית המשפט, תושבי שכונת רמות א' התגייסו כולם ולמדו והתפללו להצלחת הדיון שהיה נראה כסופי. מוקד טלפוני מיוחד חילק בין התושבים את ספר התהילים, ובישיבת בין הזמנים למדו אבות עם ילדיהם מהשעה 15:00 אחה"צ ועד לסיום הדיון.

שי הורוביץ, נציג ההורים בשכונת רמות א', אומר ל'בחדרי חרדים': "גם בפרוטוקול וגם בהתייחסות של הצדדים בבית המשפט, בלט יותר מכל דבר אחר האבסורד והמשך ההתעקשות התמוהה של העירייה בהחלטה המזורה שלה, לייבא לתוך מבנה שנמצאים בו כיתות של בית יעקב - ילדים שהם מחוץ לשכונה ולהוציא החוצה את ילדי השכונה".

בתוך כך, נרשמו היום שני נצחונות נוספים למוסדות חרדיים בירושלים: אחד מהם הוא ניצחון לחינוך העצמאי. בית המשפט החליט שסמינר בית מרגלית בירושלים, בו מלמדות בתו ונכדתו של הגר"ע יוסף, שנלחם על מקומו כנגד סמינר של 'שובו בנים', יקבל את המבנה כולו, ללא כניסה של תלמידות שובו בנים למוסד, זאת החל משנת הלימודים הבאה.

ניצחון נוסף הוא לחסידות קרלין סטולין: ועדת ההקצאות בעיריית ירושלים החליטה, כי המבנה בביה"ס ברמות (מבנה אחר מהפרשה הקודמת) יישאר בשלמותו בידי החסידות. ההחלטה התקבלה בתמיכה מפתיעה של ראש העיר, ניר ברקת והיועץ המשפטי בעירייה, עו"ד יוסי חביליו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}