כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

תושב בני-ברק? לא תקבל החזר הוצאות קבורה

תושבת בני-ברק שקברה את אמה בבית עלמין בבני-ברק הופתעה לגלות: המוסד לביטוח לאומי אינו מאפשר החזרת הוצאות קבורה • הביטוח לאומי: חברות הקדישא בבני ברק אינן מורשות לעסוק בקבורת נפטרים

תושב בני-ברק? לא תקבל החזר הוצאות קבורה
יעקב רוכמן

אם אתם תושבי בני-ברק וברצונכם לקבור את יקיריכם בבתי העלמין בעיר - לא בטוח שתוכלו לעשות זאת. כך לפחות לפי דיווח שהובא הבוקר ב'הארץ', ממנו עולה סיפור הזוי ומנותק מהמציאות.

תושבת בני-ברק שקברה את אמה ביום בו נפטרה באחד מבתי העלמין בבני-ברק הופתעה לגלות שהמוסד לביטוח לאומי אינו מאפשר החזרת הוצאות הקבורה. בפנייה למוסד נאמר לה, כי ישנו הסכם המאפשר לקבור תושבי בני-ברק אך ורק בבית העלמין ירקון.

קבורתה של אמה של תושבת העיר נעשתה על-ידי חברת 'גמילות חסד של אמת', חברה שאינה מורשה בקבורה, ואינה חתומה בהסכם מול הביטוח לאומי. אי לכך, בפנייה של התושבת לקבל את הוצאות הקבורה חזרה נאמר לה, כי למוסד הלאומי יש הסכם מול חברה קדישא ת"א, שקוברים את תושבי בני-ברק אך ורק בבית העלמין ירקון.

יצוין, כי על פי החוק במדינת ישראל, כל אזרח זכאי למימון דמי הקבורה וחלקת קבר על-ידי המדינה. אולם, המוסד לביטוח לאומי רשאי לשלם את דמי הקבורה רק לגוף המורשה לעסוק בקבורת נפטרים.

אלא שבדיקה קלה מעלה, כי אין גוף מורשה בקבורת נפטרים שקובר בעיר בני-ברק ומתואם מול המוסד לביטוח לאומי. בעקבות זאת, אם תושב בני-ברק רוצה לקבור את יקירו באחד מבתי העלמין בעיר ולקבל על כך החזרים - הוא לא יכול לעשות זאת בשום אופן.

תגובת המוסד לביטוח לאומי לעיתון 'הארץ': "על פי החוק, דמי הקבורה משולמים לחברות הקבורה המורשות לעסוק בקבורת נפטרים וחתומות על הסכם עם המוסד לביטוח לאומי. חברות הקדישא בבני ברק אינן מורשות לעסוק בקבורת נפטרים יהודים, מאחר שאין ברשותן רישיון ואינן חתומות על הסכם עם הביטוח הלאומי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}