כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מיכאל סיטבון ל'בחדרי חרדים': "זו חטיפה"

הוריו של דוד סיטבון, העצור במרתפי השב"כ, עוכבו עם הגעתם לנתב"ג • לאחר שעתיים חקירה בשב"כ - שוחררו • גם האח, מיכאל, נעצר. דקות לפני מעצרו אמר בראיון ל'בחדרי חרדים': "זו תפירת תיק"

דוד סיטבון
דוד סיטבון

המשטרה עצרה הערב (חמישי) את ר' אהרון ורבקה סיטבון, הוריו של דוד סיטבון, אשר שבו ארצה מארצות הברית לישראל. ההורים נעצרו עם הגעתם לנתב"ג על-ידי חוקרי ימ"ר ירושלים ונלקחו לחקירה בשב"כ.

ההורים, אהרון ורבקה סיטבון, מתגוררים בצרפת, ובאו אמש לחופשה בישראל. הם עוכבו לחקירה בביקורת הדרכונים בנתב"ג. במקביל, נעצר גם בנם מיכאל, בזמן ששהה בבית חמותו במבשרת ציון. לאחר חקירה בת שעתיים שוחררו ההורים לדרכם.

דוד סיטבון חשוד בסיוע לחיים פרלמן, החשוד, לפי גירסת השב"כ, ברצח ארבעה פלסטינים ובניסיון לרצוח שבעה פלסטינים נוספים. חלקו של סיטבון בפרשה, כפי שהגדיר זאת היום שופט בית המשפט העליון, אדמונד לוי, הוא "קטן ביותר".

מקורביו של סיטבון הגיבו בזעם בעקבות מעצר ההורים. לדבריהם, "אביו של סיטבון הוא חולה לב. מנסים בכל מחיר לגרום לבנו להודות בעבירות שלא ביצע".

פרקליטם של ההורים, עו"ד אורי קינן, המייצג גם את פרלמן ואת סיטבון מטעם עמותת "חננו", תקף את ההחלטה לעצור את ההורים: "המעצר של מרשיי נועד אך ורק על מנת להפעיל לחץ פסול על בנם", אמר. "הדבר קרה אך ורק בשל העובדה כי ידוע לחוקרים כי מחר בנם צפוי להיפגש עם עו"ד, ובמאמץ אחרון מנסים להפעיל על הבן לחץ".

פעיל הימין איתמר בן גביר אמר בתגובה: "מדובר בתרגיל שקוף של השב"כ. האב הינו חולה לב והניסיון להשפיע רגשית על סיטבון, באמצעות מעצר אביו החולה ואמו, הינו תרגיל למתחילים שנועד להפעיל על סיטבון לחץ פסול".

מקורבי המשפחה מסרו: "ההורים הגיעו על מנת לבקר את בנם. האבא אחרי שורת אירועים בלב, האמא חצי מעולפת, אין יותר ציני מלקחת את זוג ההורים המסכנים ולנצל אותם, לרקוד על המצפון של הילד ולגרום לו להודות. עצוב מאוד שככה נראית הדמוקרטיה ב-2010".

אחר הצהריים קיבל בית המשפט העליון את ערעורם של חיים פרלמן ודוד סיטבון והורה כי יוכלו להיפגש מחר (ו) עם עורכי דינם, שרון נהרי ואריאל עטרי, לראשונה מאז מעצרם.

השופט אדמונד לוי כתב בהחלטתו, כי המשך מניעת המפגש לא ישמש כל מטרה ראויה שלא ניתן יהיה להשיגה לאחר שייפגשו עם עורכי הדין.

לדבריו, הדבר נכון במיוחד לגבי פרלמן, "שמעצרו המתמשך וניתוקו מהעולם החיצון הגיע לשלב שבו נדחים שיקולי טובת החקירה, וכאמור לא שוכנעתי בקיומם של אלה, מפני זכותו לפגוש עורך דין", כתב השופט לוי בהחלטתו. לוי הוסיף שעניינו של סיטבון אינו שונה במהותו: "הדרך בה נהג בחקירתו ומהלכי החקירה המתוכננים - אין בהם עילה למנוע מפגש עם עורכי הדין".

היום גם נעצר מיכאל סיטבון, אחיו של דוד. דקות לפני שנעצר, סיפר סיטבון על מה שעבר על המשפחה ועל הערפל הכבד שאופף את הפרשה.

"הגיעו אליו לחנות בשעת בוקר, הגיעו אליו ולקחו אותו והרסו את כל הבית. ממש כמו חטיפה", מספר מיכאל.

רחל סיטבון, אישתו: "דוד עובד בחנות יודאיקה במאה שערים. ביום ראשון השבוע באו חמשה אנשי שב"כ אל החנות והורו לו להתלוות אליהם. הם הגיעו לבית שלנו מצוידים בצו חיפוש.

"פתאום, בשעת בוקר הוא חוזר הביתה עם חמישה גברתנים.

"שלום, הבאתי אורחים", הוא אמר לי. הם לקחו מאיתנו את הטלפונים הסלולריים, את המחשב. הוציאו לנו את כל הספרים מהארון והחלו לחטט בהם.

"הם לקחו הכל, למעשה. תקליטורים ועליהם תיעוד ממסיבות ימי הולדת של הילדים שלנו. הם ראו דיסק עם השם 'הנשק הסודי של צה"ל' וחשבו שזה החומר שחיפשו. זה היה דיסק של מבצע תפילין".

סיטבון מספרת כי החמישה באו בלבוש אזרחי, ויחד איתם הגיעה אישה שתיעדה כל חפץ ורשמה את מה שהתרחש.

"שאלתי אותם מה הם עושים, והם השיבו לי: לוקחים אותו לחקירה. חשבנו לחקירה של שעה, שעתיים. חשבנו שהוא יהיה בתחנת המשטרה במגרש הרוסים".

מיכאל, האח: "עברו חמש שעות ועדיין לא שמענו ממנו. לא ידענו איפה הוא נמצא. התקשרנו למשטרה והגשנו תלונה שהוא נעדר. בערב, המשטרה התקשרה ואמרה שהוא נחקר על-ידי השב"כ.

"הוא לא יצר קשר מאז. לא ראינו אותו, כלום. אין לנו מושג מה עובר עליו. אנחנו, כמשפחה, דואגים לו מאוד.

מיכאל נסער כשהוא נשאל האם יש ממש בטענות השב"כ. "יש לנו אינדקציה ברורה", הוא משיב בבטחון. "זו תפירת תיק, כמו שכולם אומרים כנראה. הם מנסים להפיל עליו דבר שלא קשור אליו.

"בגלל שלפני 15 שנים התגורר פרלמן בשכנות אלינו, השב"כ החליט שהוא שותף בפשעיו, לכאורה".

אז למה הם הגיעו דווקא אליו? מיכאל מעריך כי השב"כ מצא תמונה של פרלמן וסיטבון יחדיו, ועל-פי זה הוחלט כי השניים פעלו במשותף.

"זה אבסרוד", אומר מיכאל האח. "כבר 12 שנים הם לא מדברים. הם היו תקופה קצרה מכרים, ותו לא".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}