כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ישראל חופשית להשמיץ • וידאו אנטישמי

לראות ולא להאמין: סרטון חדש של 'ישראל חופשית', בהשתתפות צמד שחקנים ישראלים, מציג את החרדים כאלימים, משתמטים - החיים על גבם של החילונים • והיכן שרתו השחקנים הקובלים על החרדים המעבירים את הזמן בחדר ממוזג? ניחשתם נכון. בתיאטרון הממוזג של צה"ל

מתוך הסרטון
מתוך הסרטון

ההסתה נמשכת: תנועת 'ישראל חופשית' יוצאת במאבק חדש נגד החרדים. לרגל מלאות עשור לחוק טל, יוצאת התנועה עם סרטון הסברתי שכל כולו הסתה כנגד הציבור החרדי. הסירטון מופץ ברשת האינטרנט.

בתנועה מנמקים את המאבק: "בימים אלו אנו מציינים עשור להמלצות וועדת חוק טל.
חוק טל הכשיר את הפטור החרדי משירות שווה, ומיסד את ההשתמטות. מזה 10 שנים אנו, הציבור החופשי בישראל, מתגייסים לשירות צבאי או אזרחי, תורמים את חלקנו, את זמננו ואת נפשנו, בזמן שיש בישראל עשרות אלפי אזרחים המקבלים פטור גורף חוקי.

"אנחנו דורשים שיווין. אנחנו דורשים לגייס את כל אזרחי המדינה לשירות צבאי או זרחי שווה, ללא הבדלי דת, רמת דתיות, מין או כל הבדל אחר. חלוקה בנטל היא הדרך היחידה לחברה שיוויונית וצודקת ולהטמעה של כל הזרמים בתוך החברה הישראלית".

אלא שאת ה"שיוויון" מנסים להשיג בתנועה בכל דרך אפשרית, גם אם יעשו זאת באמצעות הכללה גורפת של הציבור כולו, בהם כאלו המשרתים בצה"ל או שרתו בעבר, כאלו הסולדים מדרך התקיפה והאלימות המוצגים בסרטון.

בסרטון נראה חיל מילואים המתלונן על כך שבמדינה דמוקרטית, חילוני המשרת בצה"ל סוחב גבו את החרדים שאינם משרתים וגם משלם עבורם כסף.

את הדמויות המרכזיות בסרטון מגלמים צמד שחקנים ישראלים, דרור קרן ואלון נוימן, אשר חרפו את נפשם בהגנה על המולדת כאשר שרתו בתיאטרון צה"ל...

תגובת ניר פרג, דובר ישראל חפשית:

"לא כל ביקורת על הציבור החרדי היא אנטישמיות. ומלבד זאת, תאטרון צה"ל הוא גוף צבאי לגיטימי, והמגיעים אליו מתגייסים לשירות מלא בן שלוש שנים. כולנו תקווה שהציבור החרדי כולו יתגייס לצה"ל- גם לתאטרון צה"ל או לשירות לאומי, ויושוו תנאיהם עם תנאי הצעירים המתגייסים כמו סבסוד הלימודים ומתן קצבאות".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}