כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ומי התייצב לימין הגרש"מ עמאר? רובי ריבלין

במהלך דיון סוער שהתקיים בכנסת, תקף ח"כ ניצן הורביץ את הרב עמאר: "דבריו של הרב כי על המפלגות החרדיות לפרוש מהקואליציה, מוכיחות מדוע יש להפריד את הדת מהמדינה" • רובי ריבלין התגייס לעזרת הרב • מה הוא אמר?

ומי התייצב לימין הגרש"מ עמאר? רובי ריבלין

במסגרת הצעת אי אמון בנושא חוק הגיור, תקף ח"כ ניצן הורביץ את התבטאויות הגרש"מ עמר, ואמר כי הרבנות הראשית היא לא גוף פוליטי ותפקיד הרב הראשי אף הוא אינו פוליטי. "אם הרב עמר רוצה לומר דברים כאלו עליו לפרוש מתפקידו. התבטאות הרב עמר מלמדת מדוע יש להפריד דת ממדינה", אמר הורביץ.

בתגובה לדברים העיר יו"ר הכנסת להורביץ, כי "הרב עמר דיבר מהמיית-לבו וכי לבו ופיו שווים. הרב עמר הוא אדם בעל זכויות רבות בארץ ישראל ובמדינת ישראל ובעם היהודי."

ביחס להתערבות הרפורמים בתהליכי החקיקה בישראל, אמר ריבלין כי לא כל מי שמחזיק דגל ישראל הוא ציוני, לכל היותר הוא אוהד הציונות. והוסיף: "האם מי שיושב במקום אחר ולא עולה לארץ, הוא ציוני יותר מאלו היושבים כאן, ויכול להשפיע על החיים בישראל?"

ריבלין גם התייחס עקרונית לסוגיית הגיור. לדבריו: "השאלה היא האם הסטטוס היהודי יכול להיקבע שלא על-פי ההלכה? זאת שאלת 'מיהו יהודי' שהיא איתנו במשך כל הדורות. אני מאמין שהעובדה שבמשך 3,800 שנה חי העם היהודי ומתקיים, זה רק בגלל ששמרנו על הסטטוס שלנו על פי ההלכה. יש שאומרים היום: הואיל ויש מדינת ישראל, לא צריך עוד סטטוס יהודי כי יש סטטוס ישראלי. אבל אני מאמין שהסטטוס מקורו בהלכה, שמי שמוגדר יהודי נולד לאם יהודייה או גויר כהלכה, ויש לזה משמעות גם בעידן של מדינה יהודית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}