כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הרה"ר קורא לחרדים: צאו מהממשלה! • להאזנה

הכרזתו של ראש הממשלה לפיה הוא נכנע לרפורמים ומתנגד לחוק הגיור - הוציאה את הראשל"צ הגר"ש עמאר משלוותו • בראיון נסער הוא קורא למפלגות החרדיות לפרוש מהממשלה • "תגידו לו שאתם עוזבים" • האזינו

מאוכזב עד מאוד. הגר"ש עמאר
מאוכזב עד מאוד. הגר"ש עמאר

לא רבים יודעים, כי חוק הגיורים שהוגש על ידי ישראל ביתנו וזכה להסכמת המפגלות החרדיות, הוא בבת עינו של הראשון לציון הגר"ש עמאר. בשנים האחרונות הוא קיים אינספור ישיבות ופגישות בנושא, וגיבש שוב ושוב טיוטות והצעות לקראת הגשת הצעת החוק שהוא רואה בו צורך חיוני לקיומה של היהדות במדינת ישראל.

אלא שהיום, לאחר שבועות של יגע ויזע, החליט ראש הממשלה לגלות רפיסות כדרכו, ולהיכנע לרפורמים. היום הוא הודיע רשמית כי לא יתמוך בחוק, בגלל שהוא "ייצור קרע בעם".

הדברים קוממו עד מאוד את הראשון לציון, שלא יודע את נפשו מכעס ואכזבה על ראש הממשלה שהוריד לטמיון עמל ויזע שנעשו בלשכת הראשון לציון.

בעקבות סירובו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו לתמוך בחוק הגיור, ובשל הלחץ שהופעל על ידי גורמים רפורמים, קורא הראשון לציון, הגאון הרב שלמה עמאר לראש הממשלה להתעשת ולתמוך בחוק שעשוי לשנות את פניה של היהדות.

בראיון שישודר הערב, במהדורה המרכזית ברדיו "קול ברמה", עם אבי מימרן, אומר הרב הראשי כי "הרפורמים משתמשים במצב המדיני כדי לאיים על ראש הממשלה, הם יושבים שם והם רוצים להכתיב לנו את החיים. אמרתי לראש הממשלה, בנימין נתניהו, אם חס ושלום יהיה היתר בבג"צ לגיור רפורמי, אנחנו הופכים את העם לשני חלקים. המשמעות היא שחלק מהעם לא יתחתן עם החלק השני".

הרב עמאר, נשמע נחרץ וזועם: "זה לא משחק! זה לא מצב חברתי, זה לא משבר חברתי! זו קריאת העם לשני עמים, ומי שיפסיד מכך הם דווקא אלו שלא שומרים תורה ומצוות. לא נוכל להתחתן איתם, והיו דברים מעולם".

הרב הראשי, קורא למפלגות החרדיות השותפות בקואליציה לפרוש מידית מהממשלה: "אם הם היו שומעים לעצתי היו עומדים כולם כאיש אחד בפה אחד, בלב אחד ואומרים לו, או חוק הגיורת או שאנחנו עוזבים"

לדברי הרב עמאר, החשש העיקרי הוא הבאת הנושא לפתחו של בג"צ: "הגיעו מים עד נפש, דחינו את זה שנים, אנו נאכלים על ידי בג"צ שלב אחר שלב, פרוסה אחר פרוסה אוכל אותנו הבג"צ וכהגיע שעת המבחן ראש הממשלה מפחד, צריך להעמיד לו מצב כנגד, הוא צריך לדעת שאם הוא מפחד מהם ממשלה לא תהיה לו"

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}