כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

למגמה החסידית בעמנואל דרושים: בנות ספרדיות

באסיפה של בית הספר 'בית יעקב', הציעו במגמה החסידית להורי תלמידות ספרדיות במגמה הכללית - להצטרף לבית הספר • ההורים: הכל אינטרסים, חסר להם בנות כדי לפתוח את השנה

תלמידות עמנואל בלימודים משותפים. צילום: יצחק לב ארי
תלמידות עמנואל בלימודים משותפים. צילום: יצחק לב ארי

במהלך אסיפה שהתקיימה בשבוע שעבר בבית הספר בית יעקב בעמנואל ביקשו חסידי סלונים להתנצל בפני ההורים הספרדים ואמרו כי לא התכוונו לפגוע בהם או לומר שהם פחות אדוקים מהם. "לא הלכנו לכלא כי אנחנו גזענים", הסביר אחד ההורים, "אנו מתכוונים להקים בית ספר לקראת השנה הבאה ומזמינים אליו גם את התלמידות הספרדיות".

הידיעה, המתפרסמת הבוקר ב'ידיעות אחרונות', גורסת עוד כי נציגים מהמגמה החסידית הזמינו כמה מההורים הספרדים להצטרף אישית למהלך להקמת בית הספר. לטענתם, הסיבה איננה טהורה. "יש להם כרגע כשישים בנות", הסביר אחד ההורים, "והם לא יוכלו לקבל תקציבים ולהקים בית ספר אם לא יעברו לשם גם בנות מהמגמה הכללית".

הרב יצחק ויינברג אישר את העובדה שכרגע אין מספיק בנות כדי להקים מוסד מתוקצב, אך הכחיש שהסיבה לכך שבוצעה פניה להורי התלמידות הספרדיות היא כלכלית: "אני צריך בית ספר חוקי, כרגע אנחנו מחכים בסבלנות למשרד החינוך. בכל מקרה, נושא התקצוב לא מטריד אותנו. הרי הקמנו את בית הספר מכספנו ושילמנו למרות מכיסנו. לכן, אין לי בעיה שיהיו שבע או שמונה בנות בכיתה ושלא נקבל תקציב בכלל".

עוד מוסיף ויינברג ואומר: "לא הפכנו פתאום את עורנו. לאורך כל הדרך טענו שאין כאן עניין גזעני, אבל בג"ץ הלך נגד הרבנים ולכן הלכנו לכלא. נשמח לקבל כל תלמידה שעומדת בקריטריונים".

יואב ללום, יו"ר נוער כהלכה, אומר ל'בחדרי חרדים' בתגובה: "אנו שמחים שגם החסידים המפרידים בעמנואל הפנימו שבאחדות ישראל נביא את הגואל".

ללום מוסיף ואומר: "אנו מקווים שמתוך שלא לשמה יבואו לשמה. כולנו קראנו את דבריו של הרב בר לב מעמנואל בעיתון 'משפחה', בהם הבהיר כי אין כל הבדל אמיתי בין הבנות. לאור דבריו היינו מצפים כי האיחוד יהיה אמיתי ולא רק משיקולי תקציב".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}