כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הייצוא ממשיך: הפגנה גם בבלגיה • תמונות

ההפגנות על חילול קברי הקדמונים ביפו צובר תאוצה: הקהילה החרדית בבלגיה, יצאה השבוע להפגנת ענק כנגד חילול הקברים ביפו • במהלך ההפגנה: הגרא"י אולמן, חבר הבד"ץ נשא מדברותיו דרך הטלפון

ההפגנות ביפו. צילום: יעקב נחומי
ההפגנות ביפו. צילום: יעקב נחומי

מאבקו של הציבור החרדי נגד חילולי הקברים ביפו הולך וצובר תאוצה מיום ליום: חילולי קברי הקדמונים בפרויקט הנדל"ן במתחם אנדרומדה הצליח לזעזע את גדולי הרבנים בארץ, וכעת גם בחו"ל.

השבוע, ערכה הקהילה החרדית בבלגיה מחאת ענק בהשתתפותם של עשרות רבנים ומנהיגיו של הציבור החרדי באנטוורפן במחאה על חילולי הקברים ביפו, "גם אנחנו כאן מזדהים עם הזעזוע העמוק של הציבור בא"י" מספר אחד מעסקני העיר ל'בחדרי חרדים'.

נוכחות כמעט מלאה נרשמה במחאה כשרבנים, דיינים וראשי מוסדות הגיעו למקום, בניהם, הגה"צ ר' משה הלברשטם שליט"א, אב"ד חסידי באבוב באנטוורפן, העסקן הנודע הרב מרדכי שטויבר שליט"א, מנהל מוסדות בנות בית רחל סאטמר באנטוורפן, כ"ק האדמו"ר מספינקא, הגה"צ רבי ברוך כהנא שליט"א, חתן האדמו"ר מוהר"י מפשעווארסק זצ"ל, כ"ק האדמו"ר פרימשלאן באנטוורפן שליט"א וכ"ק אדמו"ר משאץ שליט"א,הדיין של קהילת ויזני'ץ בעיר.

במהלך המחאה הועברה שיחה ודרשה מיוחדת מא"י, שהועברה דרך הטלפון בה נאם ומחה חבר הבד"ץ ירושלים, הגרא"י אולמן.

יצויין, כי השבוע קיימו הקהילה החרדית בלונדון מחאה ועצרת תפילת ענק ממול בנין קונסולית ישראל בלונדון גם היא נגד חילולי הקברים ביפו, לפי הערכת המשטרה השתתפו בה יותר מ3000 חרדים.

העוברים והשבים שנדהמו מעצם המחאה קיבלו חומרי הסברה מיוחדים שהסבירו את סיבת ההפגנה והמחאה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}