כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

המריבה על הרב: ברקת הולך לבג"ץ • הסערה מתחדשת

הבחירות לרבנות העיר ירושלים, רחוקות כפי שלא היו מעולם, אך עובדה זו לא מונעת את ראש העיר לשגר מכתב זועם - חסר תקדים בחריפותו, לשר הדתות: "ההתנהלות חצתה כל גבול. באם לא תהיה ברירה אפנה לערכאות", הוא כותב • בפנים: המסמך המלא

המריבה על הרב: ברקת הולך לבג"ץ • הסערה מתחדשת
אליהו הלוי

סאגה נוספת בהליך שאינו מסתיים, בבחירות לרב העיר בירושלים: ראש העיר, ניר ברקת שלח היום (ב') מכתב חריף לשר הדתות, יעקב מרגי וליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, בו פירט רשימת ליקויים חמורים בוועדת הבחירות שמינה מרגי, 'באם לא יתוקנו בהקדם', כותב ברקת, אאלץ לעקוף את הגורמים, ולפנות לבג"ץ'.

הויכוח בין ברקת למשרד הדתות בבחירות לרבנות העיר, נוצר על רקע הקרע בין הציבור החרדי לציבור הדתי לאומי בעיר. ברקת טוען כי הציבור הדתי לאומי הוא זה שמשתמש ברבנות הראשית ולכן הרב צריך להגיע דווקא משורות הציבור הדתי, מנגד בוועדה טוענים הפוך.

ייאמר ברורות, הבחירות בירושלים עוד רחוקות מסיומן. המאבק של ברקת מול הוועדה שמינה שר הדתות הולך ומסתבך. בשלב זה נראה כי ראש העיר נחוש ללכת לבית המשפט. די להציץ במכתב שהגיע לידי כתב אתר 'בחדרי חרדים' בו כותב ברקת רשימה ארוכה של ליקויים שנוקטת הוועדה בבחירות לרב העיר, בכדי להבין את הלוך הרוח.

מקורבי ברקת אומרים כי המכתב נשלח היום לאור פגישתם העתידית ביום חמישי הקרוב של הוועדה הממונה בלשכתו של שר הדתות, מרגי, "ברקת רוצה לחזור ולהדגיש כי יש כאן רשימת ליקויים ארוכה וחמורה, שכולם מסכימים עליה כולל את היועץ המשפטי של הוועדה עצמה".

בין הייתר כותב ברקת, "לצערנו מזה תקופה ארוכה שאנו זוכים להתנהלות פסולה ומגמתית מצדם של נציגי השר, ולאחרונה ההתנהלות חצתה כל גבול".

"כזכור ממכתבים קודמים שנשלחו לוועדה בשם העירייה, בישיבתה של הוועדה מיום 3.1.10 בחרה ועדת הבחירות 24 בתי כנסת אשר פורטו ברשימה שהגיש הרב אבנר עמר,יועץ בכיר לשר לשירותי דת לועדת הבחירות שלא כדין ובאופן לא תקין וכלדקמן."

בהמשך המכתב מפרט ברקת את רשימת הליקויים שנעשו בבחירת הבתי כנסת כמו לדוגמא, "התצהירים הועברו בצורה מגמתית רק לחלק מבתי הכנסת ולפיכך לא היו לוועדה נתונים באשר למגזרים השונים ולעדות השונות בשכונות העיר כנדרש בתקנות שירותי הדת היהודיים (בחירות רבני העיר) התשס"ז (2007) ואף נוסח התצהיר לא אושר ע"י הוועדה.

בסוף המכתב, מפרט ברקת את דרישותיו לאור הליקויים החמורים, "אשר על כן הנך נדרש לפעול באופן מיידי כדלקמן:

א.להורות ליו"ר הוועדה ולוועדה לבטל את ישיבת הוועדה מיום 3.1.10 ואת ישיבת השר והרבנות מיום 18.1.10 ומיום 20.6.10.

ב.נוכח ההתנהלות הבעייתית והקלוקלת להורות על על החלפת נציגי הוועדה מטעמו של שר הדתות.

ג.למנות כמזכיר הוועדה עובד/ת של המשרד לשירותי דת שאינו איש פוליטי (כדוג' הגב' מירי ביטון).

ד.לקבוע בתקנות כי יש לפנות לעיתונות לכל בתי הכנסת בירושלים ולשלוח תצהירים חדשים לכל בתי הכנסת לאחר שנוסחם יואשר ע"י חברי הוועדה מטעם העירייה.

ה.לקבוע נהלים שיוויונים ברורים לעבודת הוועדה שימנעו את כל התקלות שהיו בעבר, כגון מועדים ברורים למועד הגשת התצהירים. הגשת התצהירים שלא באמצעות פקס אלא במסירה ידנית או בדואר רשום ואישור מסירה, ובדיקה כי בתי הכנסת שיבחרו יהיו בהתאם לדרישות התקנות.

ראש העיר, ניר ברקת מבקש משר הדתות להשיב לו תשובה דחופה בתוך 3 ימים באשר לעמדתו. "אחרת לצערי, עיריית ירושלים תאלץ לפנות לערכאות שיפוטיות, להביא להסרת והפסקת המעשים החמורים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}