כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הסערה בעולם המוסיקה • המסמכים • בלעדי

המבוכה בז'אנר המוזיקה ספרדי-חרדי גוברת בשעות האחרונות, ככל שפרטים מהחקירה אותה ביצעה רשות המיסים, הולכים ומתבררים • אתר 'בחדרי חרדים' חושף את השמות והמסמכים של מבצע 'הסימפוניה הבלתי גמורה'

אילוסטרציה
אילוסטרציה

הפרסום אמש (ד') באתר 'בחדרי חרדים' על גל מעצרים וחקירות בתעשיית המוסיקה החסידית מזרחית, גרם לסערה רבתי. כעת אנו חושפים כאן את טפסי המעצר של רשות המיסים בישראל, ופרוטקול בית המשפט השלום בת"א.

תשעת הימים: גל מעצרים בתעשיית המוסיקה החרדית • פרסום ראשון

בנוסף למי שהוזכרו בידיעה אמש - ביניהם יניב בן משיח, הנמצא בימים אלו בחו"ל, רשימה ארוכה של נגניו, ומנהלו המוסיקלי אלי מלמד - מתווספים לתמונה שמות מרכזיים בתעשייה, הנחשבים כחשודים מרכזיים בעיני רשות המיסים, בגין העלמת מס בסך מאות אלפי שקלים.

שמואל אבידני, מנהלם האישי של זמרים מובילים בתחום הזמר המזרחי-חרדי ומוסיקאי במקצועו, ואחיו, אברהם אבידני, בן 30 מירושלים, נגן תופים בז'אנר המזרחי-חרדי חשודים בהעלמת הכנסות הנאמדות במאות אלפי שקלים השניים שוחררו אתמול, תחת מגבלות, בבית משפט השלום בתל אביב.

במסגרת פעילות איסוף, שביצעה היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות ברשות המסים בישראל, עלה חשד, לכאורה, כי הכנסותיו בפועל של שמואל אבידני, גבוהות משמעותית מהכנסותיו המדווחות לרשות המסים.

החשוד משמש כמנהל אישי/אמרגן של זמרים מובילים בתחום הזמר המזרחי - קלידן מזה כ-10 שנים לפחות, ומתוקף תפקידיו אלה, הוא מקבל, לפי החשד, בעבור הופעת הזמר/אמן, אותו הוא מייצג, 50% מסכום עלות ההופעה ללקוח. מדובר בסכומים הנעים בין 8,000-12,000 ₪ בעבור כל הופעה.

אברהם אבידני משמש כנגן תופים מזה כ-10 שנים, ועבור כל הופעה מקבל סכום שנע בין 500-700 שקלים. לפי המסמכים, החשוד פתח תיק במס הכנסה רק בינואר 2010 קרי - לא דיווח כלל, לרשויות המס, על הכנסותיו מנגינה במהלך השנים הרלבנטיות.

במסגרת מבצע 'הסימפוניה הבלתי גמורה', נפתחה ביום 13.7.10 חקירה גלויה, במהלכה נעשה חיפוש בביתו של החשוד שמואל אבידני. מהחקירה עולה חשד, כי שמואל אבידני לא דיווח לרשות המסים, במהלך השנים 2004-2009, על הכנסה של כ-1,800,000 שקלים. לדברי החשוד, תנאי השוק הכתיבו לו, תשלומים ב "שחור" לנגנים.

עוד עולה מהחקירה, כי לחשוד אברהם אבידני, הכנסות מנגינה מזה כ-10 שנים. הכנסות אלו, הנאמדות לכדי עשרות אלפי שקלים מידי שנה, לא דווחו כלל לרשויות המס. משנדרש על ידי אולפני הקלטות לתת קבלות עבור תקבולים שקיבל, המציא להם קבלות של אחיו - לו תיק במס הכנסה.

מחקירתם של מעורבים נוספים עולה, כי מדובר במשפחה מוסיקלית מאוד; גם אחיהם של החשודים, העוסקים בתחום המוסיקלי, מספקים שרותי נגינה לחשוד שמואל אבידני ולאחרים, אך לא מדווחים למס הכנסה ו/או מדווחים חלקית על ההכנסות הנובעות להם מעיסוק זה. לאחר שנחקרו, נעצרו ושוחררו ביחידה, תחת מגבלות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}