כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

רפורמת השיניים מתקדמת: הכנסת אישרה הקמת קופ"ח • כל הפרטים

רפורמת טיפולי השיניים לילדים שיזם סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, מתקדמת לשלב הבא: מליאת הכנסת אישרה ברוב גדול את הקמת קופת חולים ייעודית למתן טיפולי שיניים לילדים

הישג נוסף. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן
הישג נוסף. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן

רפורמת טיפולי השיניים לילדים שיזם סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, מתקדמת לשלב הבא: מליאת הכנסת אישרה ברוב גדול את הקמת קופת חולים ייעודית למתן טיפולי שיניים לילדים.

כזכור, טיפולי השיניים ניתנים חינם לילדים עד גיל 8, החל מה-1 ליולי, באמצעות קופות החולים בלבד, במתכונת ניסיון, עד להשלמת החקיקה שתשלב גם את הרופאים העצמאיים בתוכנית הממשלתית.

אישור החוק בכנסת בא כחלק ממהלך החקיקה של הצעת חוק ממשלתית, שמטרתה שילוב אלפי רופאים עצמאיים שלא נמצאים במסגרת קופות החולים, ואינם יכולים להעניק טיפולים חינם בסבסוד ממשלתי. התאגדותם למעין קופת חולים ייחודית לתחום השיניים תאפשר להם את האפשרות החוקית ליהנות מרפורמת השיניים של משרד הבריאות.

ליצמן הודיע על הצעת החוק יחד עם האוצר. ההצעה אושרה ברוב מוחץ בממשלה וגם בוועדת השרים לעניני חקיקה, עלתה ואושרה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, אושרה בוועדת הבריאות והרווחה של הכנסת, והיום אושרה בקריאה שניה ושלישית.

בכך יצאה לדרך הקמת הקופה הייעודית שעל הקמתה יוכרע בימים הקרובים בשיתוף משרד האוצר.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בירך על החלטת הכנסת, ואמר כי הקמת קופת חולים ייעודית לתחום השיניים תאפשר את הרחבת התוכנית באמצעות אלפי רופאים מקצועיים.

סגן שר הבריאות שלל את האפשרות להקמת קופת חולים חמישית והבהיר נחרצות כי אין מדובר במהלך מעין זה. בדבריו הפיג את החששות שהועלו על ידי גורמים מסוימים ואמר: "מאז ומעולם הייתי נגד הקמת קופת חולים נוספת. קופת החולים ייעודית לשיניים באה במטרה מוצהרת וככזו תשרת את המטרה היחידה שהיא שילוב הרופאים העצמאיים שאינן במסגרת קופות החולים הרגילות", אמר ליצמן.

כפי שצויין השירות ניתן כיום חינם (בתשלום סמלי) לילדים עד גיל 8. בתקציב המדינה שאושר ביום שישי האחרון, נקבע כי בתוך שלוש שנים יורחב לילדים עד גיל 14, תוך הוספת שני שנתונים בכל שנה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}