כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

זוועה: הכוויות של ראש הכולל• תיעוד מצמרר

במהלך ההפגנות ביפו, עצרה המשטרה את הרב שמואל דוד רוטשילד, ראש כולל 'אור החיים' • במהלך המעצר נכווה הרב כוויות קשות בידו, אך המשטרה סירבה להעניק לו טיפול • לאחר התעמרות של מספר ימים הוא שוחרר

זוועה: הכוויות של ראש הכולל• תיעוד מצמרר
דוד קורן

הסיפור הבא, שהתגלגל למערכת 'בחדרי חרדים', נראה בלתי מציאותי, על גבול ההזוי: לפני כשבוע, ביום חמישי שעבר, הגיעו רבני חסידויות סאטמר ותולדות אהרון, כשהם מלווים במאות אנשים, למחות במתחם החפירות ביפו.

הרב שמואל דוד רוטשילד, ראש כולל 'אור החיים' בירושלים, היה אחד מעצורי המשטרה באותה הפגנה. המשטרה עצרה את הרב רוטשילד באלימות ברוטאלית, מבלי להתייחס לקהל המונים שזעק לשוטרים כי מדובר ברב חשוב ותלמיד-חכם גדול.

ההתנגדות למעצרו של הרב רוטשילד מצד שאר המפגינים שהיו במקום, הייתה גדולה. מהומת ענק החלה להתפתח במקום, וכוחות המשטרה החליטו להעביר את הרב לצדו השני של הכביש, בכדי להרחיקו מהמפגינים שניסו למנוע את מעצרו.

במהלך העברתו למדרכה שממול, השליכו השוטרים את הרב רוטשילד על מתקן ברזל שהוצב על המדרכה, במטרה לאזוק אותו באזיקים, כדי שלא יוכל להתנגד למעצר.

בשל החום האדיר, נכווה הרב כוויה חזקה בדרגה 2. בתחילה הרב לא הרגיש את עוצמת הכוויה, אולם לאחר שעתיים, כשהגיע אל בית הכלא לכיש, שם שהה במהלך השבוע האחרון, הוסרו האזיקים מידיו, והוא גילה את עוצמת הכוויה והחל לחוש כאבים חזקים בידיו.

רופאת בית סוהר הגיעה כעבור דקות ספורות לבדוק את הכוויות, ולאחר בדיקה קצרה, למרבה ההפתעה, אמרה כי הוא לא זקוק לטיפול, אלא רק למרוח משחה על מקום הכוויות. לאחר סבל נוראי שעבר הרב במהלך השבת, התקבלה הוראה מהצוות הרפואי במקום כי מדובר בעניין של חיים ומוות, וכי הוא חייב לקבל טיפול רפואי מיידי בבית החולים.

התנהגות המשטרה בשטח המשיכה: שירות בתי הסוהר, שקיבל הוראה לשחרר את הרב לטיפול רפואי דחוף בבית החולים, סירב לעשות כן לפני דיון שיתקיים בבית המשפט בדבר מעצרו של הרב.

מעצרו של הרב רוטשילד התעכב בשל סירובו להזדהות ולחתום על מסמכים, תוך שהוא מתחייב שלא לחזור יותר למתחם החפירות ביפו.

פנייה אישית של גאב"ד העדה החרדית, הגרי"ט וייס, הביאה את הרב להזדהות בבית המשפט, אך בינתיים לא רצה הרב לחתום כי לא יחזור למחות במקום.

כאות נקמה, החליט שירות בתי הסוהר שלא לשחררו אתמול (ג) לחופשי בטענה, כי "פקידות בית הסוהר לא עובדות בלילה".

הבוקר (ד) שוחרר הרב רוטשילד, ומיד פנה אל בית החולים כדי לקבל טיפול רפואי ראשוני. הוא טופל במרפאת גרין בירושלים, מרפאה המתמחה במקצועיות רבה בכוויות מסוג אלו.

יצחק וייס, מחסידי סאטמר בארץ, וידידו הטוב של הרב רוטשילד, מספר בשיחה מיוחדת ל'בחדרי חרדים': "הרב סיפר לי כי הוא נמצא באפיסת כוחות. הוא בדרך כלל לא אדם שמתלונן על המצב, אבל הפעם באמת ניתן לראות כי הוא חלש ומצבו הרפואי ירוד.

"הרב לא קיבל במהלך השהייה בכלא, אוכל כשר. הוא אכל במשך שבוע שלם עגבניה ומלפפון".
















































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 70 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}