כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

האבא: "אתמול היה לי הכל. היום אין לי כלום"

שעות לאחר האסון הטראגי, בו איבד את שתי בנותיו ואביו, אומר שלום מנורה, הנמצא ליד מיטת בנו הפצוע: "אין אפשרות לעכל. דווקא הבנים בצבא חיים, והבנות שיצאו לחופש - אינם" • ראיון טרגי

ר' משה מנורה ז"ל
ר' משה מנורה ז"ל

בן לילה איבד שלום מנורה את מה שהיה לו. בתאונת מטוס מחרידה איבד את אביו, שתיים מבנותיו ואחת מאחייניותיו. "שמעתי על הבשורה בפלורידה", הוא מספר, "הייתי שם בנסיעת עסקים, וקיבלתי טלפון שבישר לי על המאורע. שאלתי מי שרד אמרו לי, שרק הבן יוסי, וגם הוא מאושפז בבית החולים. כולם נספו. אי אפשר לעכל כזה דבר. רק שלשום חגגנו לרחלי יום הולדת 15. אין אפשרות לעכל", הוא אומר בקול מרוסק.

טרגדיה מזעזעת • סב ושלוש נכדותיו מישראל נהרגו בהתרסקות מטוס
פרטי האסון נחשפים • איך אירעה התאונה? מתי קיבלו המשפחות את ההודעות?

שלום מנורה, תושב העיר בית שמש, בשנות ה-40 לחייו, שימש גם כחבר מועצת העיר מטעם המפד"ל לפני כחמש שנים. הוא נחשב לדמות מוערכת מאוד בקהילה, ואין משפחה בבית שמש שלא מכירה את המשפחה השמחה והצוהלת.

בנו יוסי בן ה-13 נפצע באורח קשה בתאונה, וסובל מכוויות בכל חלקי גופו. ניכר בקולו שלח שלום שהוא עדיין לא עיכל את הבשורה. "אתמול היה לך אבא ושתי ילדות והיום הם מתים", הוא אומר.

משפחת מנורה במהלך הטיול: הבן יוסי ושתי אחיותיו שניספוצילום: משפחת מנורה במהלך הטיול: הבן יוסי ושתי אחיותיו שניספו
משפחת מנורה במהלך הטיול: הבן יוסי ושתי אחיותיו שניספו

לשלום יש שני בנים המשרתים בתפקידים קרביים בצה"ל. "הילדות, שנסעו לחופש - נהרגו, והילדים בצבא ברוך ה' בריאים ושלמים", הוא אומר.

מנורה אומר כי בנותיו שנהרגו, רבקה ורחל ע"ה, "תמיד היו ביחד". רבקה הייתה אמורה לעלות לכיתה י"ב והיתה "בחורה מקסימה שתמיד הייתה עושה הכל כמו שצריך". על רחל הוא אומר: "הייתה בחורה עדינה ושקטה, שבשנה האחרונה החלה לגדול קצת ולהיות עצמאית. חגגנו לה יום הולדת 15 לפני יומיים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}