כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

יומיים לאחר ט' באב: זוכים ורואים בבניינה • סיקור נרחב

תושבי גבעת זאב נערכים לחגיגה שתציין את אכלוסם בשכונה, המסמלת את הרחבת גבולות העיר • במוקד: חנוכת בית המדרש שעל ידי בוגרי ישיבת חברון • המונים יגיעו באמצעות הסעות חינם, וגדולי ישראל הבטיחו השתתפותם

הבתים החדשים בגבעת זאב. צילום: בחדרי חרדים
הבתים החדשים בגבעת זאב. צילום: בחדרי חרדים

נשלמות ההכנות לקראת האירוע המרכזי שיפתח את ימי 'בין הזמנים' - אכלוסה של גבעת זאב החדשה ההופכת לעיר ואם חדשה בישראל, וחנוכת בית המדרש החדש של 'חניכי ישיבת חברון'.

האירוע ייערך ביום ה' הקרוב, י"א מנ"א, בשעה 18:00, בכניסה לקריה, במעמד גדולי ישראל.

לנוכח המיתון הכמעט מוחלט במיזמי הבנייה לציבור החרדי, חנוכתה של שכונה חרדית חדשה נחשבת להיסטוריה של ממש, הזכורה רק מימי מודיעין עילית ואלעד. גבעת זאב החדשה מסיימת בימים האחרונים את האכלוס הגדול של מאות משפחות המתאכלסות בשכונה, והשלמת מוסדות הציבור, כמו הקמתם של הת"ת החדש וביה"ס 'בית יעקב' שייפתחו לקראת שנה"ל הקרובה.

באירוע ההיסטורי ויום חגם של תושבי גבעת זאב החדשה, ישתתפו רבנים וגדולי תורה, לצד אישי ציבור רבים, בהם שר השיכון אריאל אטיאס, סגן שר החינוך מאיר פורוש, סגן שר האוצר יצחק כהן, יו"ר סיעת יהדות התורה מנחם אליעזר מוזס, ראשי ערים ונציגי ציבור רבים, שיישבו במתחם רחב ידיים שהוכשר במיוחד.

באירוע צפויים להשתתף המונים, בהם מאות תושבי גבעת זאב החדשה ובני משפחותיהם, תלמידי ישיבת חברון ובוגריה, ואלפי בני תורה מרחבי הארץ.

את המשא המרכזי צפוי לשאת הגר"ש אויערבאך, כאשר בנוסף יישאו דברים הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ראש ישיבת עטרת ישראל, וראשי ישיבת חברון.

את האירוע שייערך בקול שירה וזמרה ינעימו החזנים חיים אליעזר הרשטיק ודוב הלר, אפרים מנדלסון, זמר אורח מפורסם ומקהלת המנגנים 'מוזיקאליש', בליווי ייחודי של תזמורת 'שלהבת' בהרכב נדיר של נגנים. בחלקו השני של האירוע, ייערך מעמד 'הכנסת ספר תורה', ותהלוכה החגיגית בשירה ובזמרה לצד תצוגה מרהיבה 'אש התורה בגבעה'. באירוע הפותח כאמור את ימי בין הזמנים, ניתן דגש מיוחד על חוויה לילדים שיקבלו גם שי מיוחד באירוע.

מהוועדה המכינה נמסר על השלמת הסידורים הטכניים, הכוללים את הכשרת המתחם ברחבת הכניסה המרכזית לקריה, סידורי תאורה ושילוט, והצבתה של בימת פאר מדורגת עליה יסבו ראשי הישיבה, לצד בימה מהודרת לתזמורת המורחבת.

גם המועצה המקומית השלימה את היערכותה לאירוע המרכזי, כאשר היא מעטרת את רחובות הקריה כולם, בתאורה ססגונית ובשילוט חגיגי. עקב העומס הצפוי, ישמש כביש הגישה הישיר מציר 443 אך ורק את הרבנים ובעלי אישור כניסה, כאשר הציבור כולו, כמו גם האוטובוסים הרבים, ייכנסו דרך כביש הכניסה הרגיל לגבעת זאב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}