כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"בנק פאג"י יהיר. הלקוחות שלהם שבויים"

ועדת הכספים קראה להנהלת פאג"י להיכנס למו"מ עם העובדים, על מנת לסיים את השביתה • גפני: איני זוכר פגיעה כזו של לקוחות שלא יכולים להוציא כסף ותלויים בין שמיים לארץ

בנק סגור. בנק פאג"י. צילום: דוד קורן
בנק סגור. בנק פאג"י. צילום: דוד קורן

ועדת הכספים של הכנסת קראה הבוקר (ג) להנהלת הבנק הבינלאומי ובנק פועלי אגודת ישראל להיכנס למשא ומתן עם העובדים על מנת לסיים את שביתת העובדים המתמשכת ולהפסיק את הפגיעה בלקוחות הבנק.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, אמר בראשית הדיון כי השביתה המתמשכת פוגעת בלקוחות שלא יכולים לגעת בכספיהם ותלויים בין שמיים לארץ. "אין לנו סמכות להיכנס לתוכן המחלוקת שבין העובדים להנהלה, אך יש כאן השלכה משמעותית על המשק. אנחנו חייבים להתערב כדי לבלום את המשבר. הצדדים חייבים להיכנס באופן מיידי להליך בוררות, ההנהלה לא לוקחת את הנושא מדי ברצינות והיא חייבת לשבת עם העובדים תוך כדי השביתה החוקית", אמר גפני.

"לא יכול להיות שהשביתה מתמשכת ודבר לא נעשה לעוצרה. אין תקדים לכך שיש שביתה במערכת הבנקאית במשך 11 ימים. איני זוכר פגיעה כזו של לקוחות שלא יכולים להוציא כסף ותלויים בין שמיים לארץ בכל מה שקשור לפעילות בנקאית. בגלל סכסוך עבודה הלקוחות לא צריכים להיות אלה שמשלמים את המחיר".

חבר הוועדה ח"כ אמנון כהן אמר, כי הבנקים מזלזלים בלקוחות ובעובדים שלהם. "אני מדבר בשם ציבור הלקוחות שהוא שבוי של הבנק. לנציגי הבנקים יש זלזול בכנסת ובלקוחות כי הם לא מגיעים להסדר עם העובדים וכך הלקוחות נפגעים. יש יהירות של בעלי הבנק, יו"ר הבנק והמנכ"לית. הגשתי פניות של אזרחים לבנק הבינלאומי והבנק לא ענה לי. אם כך מתייחסים לחבר כנסת, תארו כיצד מתנהגים ללקוחות. הם לא טרחו אפילו להגיע לדיון זה בכנסת ישראל. הלקוחות שלהם שבויים וסובלים. אני קורא למפקח על הבנקים להתערב כדי לפתור את הבעיה".

לסיכום הדיון אמר יו"ר הועדה: "תחושתי היא כי בניגוד לבנקים אחרים, הנהלת הבנק לא לוקחת את הנושא מדי ברצינות. על יו"ר הבנק לשבת באופן מיידי עם וועדי העובדים. לא היה דבר כזה במערכת הבנקאות. זה מגיע לשעת חירום בנקאית מצד המפקח על הבנקים. אם המו"מ יהיה רציני, השביתה תיפסק. הנהלת הבנק צריכה לשבת עם העובדים תוך כדי השביתה החוקית שהיא בזכויות הבסיס של כל עובד במדינה. כפי שהצהירו כאן העובדים, ברגע שיראו שהמו"מ רציני, השביתה תיפסק. אנו לא נרפה מהעניין הזה. ביום שני נקיים דיון נוסף".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}