כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ביבי נבהל: חוק הגיור ייצור קרע

נתניהו נכנע ללחץ הרפורמים: בישיבת הממשלה חזר על התנגדותו לחוק הגיור, שדורשת 'ישראל ביתנו' • "ייעשו מאמצים להסיר בהסכמה את החוק, אך אם לא, אבקש מהליכוד ומשאר סיעות הקואליציה להתנגד"

נבהל. נתניהו
נבהל. נתניהו

"ייעשו מאמצים להסיר בהסכמה את הצעת החוק, אך אם היא לא תוסר אבקש מחברי הליכוד וסיעות הקואליציה להתנגד להצעה", כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (א'), על הצעת חוק הגיור שהציע ח"כ דוד רותם.

בפתח ישיבת הממשלה ביקש השר לענייני מיעוטים, אבישי ברוורמן, את רשות הדיבור, למסור 'הודעה אישית'. משזו ניתנה הוא הצהיר כי הוא דורש להוריד את הצעת חוק הגיור מסדר היום. ברוורמן הביע חשש שבעקבות המשבר עם ישראל ביתנו, ראש הממשלה ייענה לדרישתו של אביגדור ליברמן ויעביר את החוק.

נתניהו נזף בברוורמן ואמר: "אני מסכים לגבי הנושא, החוק לא הולך לעבור בכנסת משום שהוא יפגע באחדות העם היהודי, אך לא יכול להיות שתעשה שימוש במוסד של 'הודעה אישית' להנחלת אג'נדה אישית, זה לא תקין".

כזכור, ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה בשבוע שעבר ברוב קולות להעביר לקריאה ראשונה את הצעת חוק הגיור. לפי הצעת החוק הסמכות לגיור תהיה בידי הרבנות הראשית בלבד, אולם יהיו הקלות לאזרחים ישראלים שירצו לעבור גיור בארץ.

נתניהו הדגיש כבר לפני מספר ימים, כי הוא מתנגד להצעת החוק. זאת לאחר שקיבל פניות מגופים רפורמים וקונסרבטיבים שלא לאשר את הצעת החוק.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}