כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגאב"ד קבע: הפגנות, אבל בלי נערים וילדים

לאחר מחלוקות פנימיות ב'עדה החרדית', הוחלט בבד"צ: ההפגנות - בלי נערים וילדים, וללא אלימות • תושבים ממאה שערים לגאב"ד: חסל את ההפגנות • מי שיפר ההוראות - יובא לדין בבד"צ • המודעה - בפנים

גאב"ד העדה החרדית. ר' טוביה וייס, מפגין ביפו. צילום: דוד קרן
גאב"ד העדה החרדית. ר' טוביה וייס, מפגין ביפו. צילום: דוד קרן

יש גיבוי להפגנות: לאחר דיונים ומחלוקות פנימיות ב'עדה החרדית', על הפגנות הסיקריקים בירושלים כנגד חילולי הקברים ביפו, הוחלט היום (ג) ב'עדה החרדית' כי ההפגנות יימשכו מידי ערב כסדרן, אך יוטלו הגבלות שונות על המפגינים. זאת, למרות פניות רבות שהגיעו אל הגאב"ד , הגרי"ט וייס, בימים האחרונים, שיורה ל'סיקריקים', לחדול מההפגנות.

עוד בנושא:
חילוקי דעות חריפים ב'עדה החרדית': המו"צים נגד הגאב"ד • פרסום ראשון
הרב פפנהיים: "אין תרופה למכת הסיקריקים" • ראיון

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי היום התקיים דיון ממושך בבד"ץ 'העדה החרדית' בירושלים בנושא, לאחר שמו"צים בבד"ץ ביקשו מהגאב"ד בשבוע שעבר לכתוב מכתב נגד ההפגנות, בעקבות התאונה בה נפצעו באורח קשה שני אופנוענים ערבים שהתנגשו בפח אשפה שהוצב במרכז הכביש על-ידי הסיקריקים.

אל הדרישה של המו"צים הצטרפו גם תושבים רבים משכונת מאה שערים ושומרי אמונים, שנכנסו במהלך הדיונים והעלו את טענותיהם בפני הגאב"ד, כי ההפגנות, המתנהלות בסמוך לבתיהם מידי לילה, מפריעות להתנהלות חייהם הסדירה.

אולם, כאמור, למרות הלחצים, החליט גאב"ד העדה החרדית, כי ההפגנות בירושלים יתקיימו מידי ערב. במכתב עליו חתם היום הוא קובע, כי בהפגנות לא ישתתפו נערים וילדים כלל, וכי על המפגינים יהיה אסור באיסור מוחלט להשתמש באלימות כלפי כוחות המשטרה, זאת לאור פנייתם של התושבים שהתלוננו בפניו.

מודעות עם מכתב הגאב"ד יתפרסמו בשכונות החרדיות של ירושלים, החל ממחר בבוקר.

בתוך כך, ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה, כי הגאב"ד הודיע עוד, כי אדם שיפר את תנאיי ההפגנות, יובא על ידי נציגי 'העדה החרדית' אל בית הדין, שם יחליטו על עונשו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}