כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

הבן הפצוע לאביו: סע להלוויות בארץ

יוסי מנורה בן ה-13, הניצול היחיד מתאונת המטוס במישיגן, מאושפז כשגופו מכוסה בכוויות קשות • אתמול הוא פתר לאביו דילמה: "סע לקבור את אחיות שלי. אני אסתדר" • הלוויות - בבית שמש וירושלים

שלום ויוסי מנורה, יום לפני האסון
שלום ויוסי מנורה, יום לפני האסון

שלום מנורה ניצב אתמול בפני דילמה גדולה - האם לטוס לישראל להלוויות אביו ובנותיו או להישאר במישגן, לצד בנו יוסי, בן ה-13, השוכב פצוע קשה בבית החולים במישגן, לאחר שנפצע בהתרסקות המטוס שהטיס סבו ר' משה מנורה ז"ל - התרסקות בה מצאו את מותם הסב, שתי אחיותיו, ובת דודתו ז"ל.

מי שפתר לו את הדילמה היה יוסי עצמו. "אבא, אני אסתדר, אתה צריך לחזור ארצה עכשיו כדי לקבור את האחיות שלי. זה לא יהיה נכון אם תישאר איתי בלי שתלווה את אחיותיי", כתב יוסי בקושי רב לאביו שישב לצד מיטתו.

עוד בנושא:
זק"א בשטח: כך נאספו שרידי המטוס של מנורה • תמונות
האבא: "אתמול היה לי הכל. היום אין לי כלום"

הייתה זו גם הפעם הראשונה ששלום הצליח ליצור קשר עם בנו, הניצול היחיד מאסון התרסקות המטוס.

וכך, בלב כבד, החליט שלום לעזוב את בנו ולהעלות על מטוס שיצא אתמול ממישיגן לניו יורק, משם עלה על טיסה שיצאה לישראל, כדי להשתתף בלוויות המתקיימות היום לפני הצהרים בבית שמש וירושלים.

באותה הזדמנות בה האיץ באביו לשוב ארצה, סיפר יוסי גם לראשונה על התאונה המחרידה. "אני ישנתי ולא הרגשתי כלום", כתב יוסי כשידיו מכוסות הכוויות חבושות. כאשר התעורר מהתאונה הוא לא רצה להתפנות לבית החולים, ורק רצה לדעת מה קרה לאחיותיו. כאשר לא קיבל תשובה מאף אחד, ניסה לקום ולעשות הכול כדי לראותן, עד שאיבד את הכרתו.

מאז הוא מתעורר מפעם לפעם בבית החולים, ומנסה לתקשר עם אביו בעזרת דף ועט. מפעם לפעם מבקש הבן, תוך התכתבות, להביא לו מים או מתלונן על כאביו.

אתמול חל שיפור במצבו והוא יצא מכלל סכנה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}