כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגר"ח: "אנחנו בסוף. ממש בסוף" • בלעדי

ראש ארגון חסד ידוע ומוכר נכנס לבית הגר"ח קנייבסקי, ותינה בפניו את צרותיו וצרות הדור • למה יש לנו כל-כך הרבה אסונות, שאל - וזכה לתשובה מפתיעה • וגם: על מי ריחם הגראי"ל שטינמן?

הגר''ח קנייבסקי
הגר''ח קנייבסקי

כמידי יום, גם היום (ד') בשעות הצהריים הגיע קהל לבקש את ברכת ועצת הגר"ח קנייבסקי בביתו. אחד הבאים, דמות מוכרת וידועה בציבור החרדי, העומד בראש ארגון חסד גדול, נכנס לתנות את כאביו וצרותיו.

היהודי הנכבד החל לפרוט כמונה מעות את הצרות המגיעות לארגונו מידי יום, וביקש ברכות עבור חולים נדכאים וחלכאים. במהלך השיחה, תוך שהגר"ח מברך את החולים, שאל היהודי: "איך הרב מסביר את הצרות העוברות על עם ישראל. שנים רבות אני עוסק במעשי חסד, ולא זכורה לי תקופה עם כל-כך הרבה צרות. איך אפשר להסביר את זה?"

אחד מן היושבים ראשונה בבית הגר"ח סיפר, כי לאחרונה השתתף בניחום אבלים בעת שבמקום היה הגראי"ל שטיינמן. במהלך הניחום, אמר הגראי"ל: "פעם היינו יודעים שיש את היתום של העיירה. כולם היו מסתכלים עליו ברחמים. היום אין כיתה שאין כמה יתומים. המצב הוא מחריד".

כולם תלו את עיניהם בגר"ח, על מנת שיסביר בשל מה באה עלינו הרעה הזו.

הגר"ח הביט בעומדים, ואמר: "ידוע שבדורו של משיח, הקדוש ברוך הוא ינקה את הדור מעבירות, וישאיר אותנו זכים לקראת בא המשיח. ואיך מנקים אותנו מעבירות? באמצעות צרות. זוהי הסיבה".

אחד מן הנוכחים בחדר לא התאפק ושאל: "רב'ה, עד מתי?"

הגר"ח עצם את עיניו ואמר לנוכחים: "תאמינו לי אנחנו כבר בסוף. ממש ממש בסוף".

ויהי לפלא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}