כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

זק"א בשטח: כך נאספו שרידי המטוס של מנורה • תמונות

צוות מתנדבי זק״א ארה״ב בפיקודו של אייזיק לידר יצא לזירת האסון, בו נספו ארבעה מבפני משפחת מנורה • אתר 'בחדרי חרדים' מגיש תמונות מזירת האסון, וסיקור על פעילות המתנדבים בשטח

צילום: דוברות זק"א
צילום: דוברות זק"א

צוות מתנדבי זק״א-ארה״ב, בפיקודו של אייזיק לידר, יצא לזירת האסון במישגן, בו נספה ר' משה מנורה ז"ל, יחד עם שלושת נכדותיו ע"ה, בהתרסקות מטוסו, ובמשך שעות רבות עמלו המתנדבים בזירה הקשה, עקב העובדה שהמטוס עלה באש ונשרף כליל.

עוד בנושא:
האבא: "אתמול היה לי הכל. היום אין לי כלום"

סיפר אייזיק לידר: "בשל אופי האירוע, מלאכת זיהוי הגופות עצמה לא הייתה פשוטה כלל, והפעולה נמשכה זמן רב. בשעות הקרובות מתכוונים אנשי זק"א להטיס את הגופות במטוס פרטי לניו יורק, משם הם יוטסו בטיסת אל-על לישראל. אנחנו מקווים שהרשויות ימשיכו לשתף איתנו פעולה, כפי שעשו עד כה, ואם זה יקרה, אנחנו מאמינים שכבר מחר נצליח להביא את בני המשפחה לקבורה בישראל".

צוות נוסף, בראשות הרב יעקב מאיר, יו"ר ארגון 'מתעסקים', טיפל מול המשטרה והרשויות בכל הקשור לזיהוי ושחרור הגופות.

צוות מתנדבים בישראל, בראשות יו"ר זק"א יהודה משי זהב, ריכז את הטיפול בהודעות למשפחות בארץ, ובאיסוף ממצאי זיהוי להצלבה ובתיאומים מול חדר המצב של משרד החוץ וקונסולית ישראל בשיקגו.

לאחר שעות של מאמצים גדולים הצליח ארגן זק"א להשיג ויתור נתיחה מהרשויות בשיקגו,

הגופות יגיעו לישראל מחר (יום שישי) לפנות בוקר.

הלוויתם תתקיים ביום ו' בשעות הצהריים, מבית שמש וירושלים. ארגון זק"א, שליווה את המשפחות במשך כל השעות הקשות מאז האסון, מטפל גם בכל סידורי ההלוויה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}