כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"אין עבודה. אין תקווה. החיים שלנו נהרסו" • סיור מזיל דמעות

חמש שנים חלפו מגירוש גוש קטיף, ותושבי הגוש איבדו את חייהם • דוד קורן יצא לסיור מיוחד באתר הקראוילות בניצן, וחזר עם עיניים מלאות דמעות • בסיור מצולם אותו הוא מגיש תצפו בגרסה המודרנית של חורבן הבית • הדמעות, האנשים, המחלות, והנזקים הבלתי הפיכים

"אין עבודה. אין תקווה. החיים שלנו נהרסו" • סיור מזיל דמעות
דוד קורן

הסיור אותו ערכנו במהלך יום שלם באתר הקראוילות בניצן, הותיר בנו חותם בל ימחה של אכזבה וצער. שמחנו שערכנו את הסיור דווקא בתשעת הימים, ימים בהם מתעטף עם ישראל באבל על חורבן הבית. גם אנחנו התאבלנו יחד עם מאות המשפחות על חורבן הבית שלהם. חורבן בית, שכבר לא יבנה. חורבן משפחות, שכבר לא ישתקמו. חורבן של חיים, שהיו ואינם.

בכתבה שהכנו תוכלו לצפות בתושבים רבים מהישוב מבכים על מר גורלם. אם תסתכלו בעינהם תוכלו לראות את נחיל הדמעות שמאיים להתפרץ, אך נעצר בארובות העין. מדובר בגיבורים. גיבורים שלא בוכים.

העוול זועק לשמיים, ביקרנו בבתים רבים, את חלקם לא הסרטנו, ראינו פגועי מלחמה שנאלצים להיאבק על קיומם. ראינו את ה'שריף' של גוש קטיף נראה כשבר כלי, אחרי אירועי לב ובעיות בריאותיות רבות.

ראינו והזלנו דמעות. שועלים מהלכים בינות לבתים המוזנחים, וישועה טרם נראית באופק.

התלוו אלינו לסיור וירטואלי בחצר האחורית של המדינה. חצר אותה המדינה הפקירה לנפשה. חצר חייהם של אנשים שאיבדו את כל היקר להם.



לנוחיות הגולשים ממשק וידאו נוסף


















































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}