כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

סערה במליאה: סער מוריד את תקצוב הרשתות החרדיות

רק זה היה חסר: בהודעה דמטית של שר החינוך גדעון סער נמסר כי מוסדות החינוך החרדים יתוקצבו לפי אחוז לימודי הליב"ה • מוסדות רבים עשויים להיפגע כתוצאה מההחלטה • וגפני? "מתגעגע לשלטון קדימה"

סערה במליאה: סער מוריד את תקצוב הרשתות החרדיות
פלאש90

מוסדות החינוך החרדיים יתוקצבו בהתאם להיקף לימודי מקצועות הליבה: זאת ההודעה הדרמטית שהכריז היום (ד') שר החינוך, גדעון סער במליאת הכנסת. על פי דבריו של סער, המהלך ייצא לפועל כבר מתחילת שנת הלימודים הקרובה.

השלכותיה של הודעת שר החינוך יזיקו במידה רבה למוסדות החינוך החרדיים, בהם לומדים היום רק חלק קטן ממקצועות הליבה ולא באופן מלא כפי שדורש משרד החינוך.

בנוסף, שר הודיע כי משרד האוצר הבטיח להוסיף תקציב גדול בכדיי שהפיקוח על לימודי הליבה בבתי הספר יתוגברו.

"הנחיתי לבצע את החלטת היועץ המשפטי לממשלה ולתקצב את הרשתות בהתאם להיקף לימודי היסוד כבר לשנת הלימודים הקרובה.אמר סער במהלך הדיון במליאה.

עוד ציין והוסיף סער כי, "מספר המפקחים לאורך השנים היה קטן מאוד. לאחר פנייתי לאוצר לתגבר בצורה משמעותית, יש עתה הסכמה לקבל 15 תקנים נוספים ובדרך הזאת נוכל לבצע פיקוח משמעותי יותר".

קולות רבים נשמעו במהלך הדיון נגד החלטתו של סער, בניהם ח"כ משה גפני שתקף ולא נשאר חייב,"כל דבר שקשור לחרדים, גדעון סער מטרפד. אני מתגעגע לשלטון של קדימה, אז תיקנו הרבה חוקים ותקנות הקשורות לבעיות של החינוך החרדי והמוסדות התורניים. היום כל פעם שיש בעיה, סער והליכוד מטרפדים. אם הייתי יכול להפיל את הליכוד הייתי עושה זאת".

במפלגות החרדיות הבטיחו כי הם לא יכנעו לאור החלטתו של גדעון סער
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}