כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בדרך לקריאה שנייה ושלישית: משאל עם על רמת הגולן וירושלים

ועדת הכנסת וועדת החוקה אישרו בהכנה לקריאה שנייה ושלישית את חוק משאל העם על הגולן וירושלים • לפי הצעת החוק, הממשלה תצטרך לקבל אישור של רוב בכנסת, ולאחר מכן ייערך משאל עם

הכנסת תאשר? מליאת הכנסת. צילום: יעקב נחומי
הכנסת תאשר? מליאת הכנסת. צילום: יעקב נחומי

בוועדה משותפת של ועדת הכנסת וועדת חוקה של הכנסת אושר היום (ד) חוק משאל העם על הגולן ועל ירושלים, לקראת קריאה שנייה ושלישית.

על פי החוק, באם הממשלה תחליט למסור שטחים בגולן או בירושלים, היא תהיה חייבת לקיים משאל עם לפני מסירת השטחים.

החוק עבר ברוב של שבעה תומכים מול שני מתנגדים. מקורבי נתניהו טוענים כי הוא מתנגד לחוק.

על פי הצעת החוק, אם הממשלה תחליט לוותר על שטח שבריבונות ישראלית, בגולן ובירושלים היא תצטרך לקבל אישור של רוב בכנסת, ולאחר מכן ייערך משאל עם שיחליט האם למסור את השטחים או לא. בהצעת החוק ישנה גם הסתייגות הקובעת כי במקרה שבו הכנסת תאשר זאת ברוב של 80 או 90 חברי כנסת, הממשלה לא תצטרך לערוך משאל עם.

בשל חילוקי דעות עם הממשלה, הוועדה דחתה את ההסתייגות, והיא תעלה להצבעה בעת הבאת אישור הצעת החוק למליאת הכנסת לאישורה הסופי. הערכה היא כי ההצעה לא תובא למליאת הכנסת לפני תום מושב הקיץ.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין, שקידם את ההצעה אמר: "אני מברך על אישורה של הצעת החוק. מדובר בחוק בעל חשיבות לאומית עליונה לשמירה על אחדות העם, חוק אשר זוכה לתמיכה חוצת מפלגות ומחנות פוליטיים. החוק יחייב כל מנהיג בישראל להגיע להסכם שיהיה טוב לישראל, מקובל על ציבור רחב וישמור על זכויותינו בארץ ישראל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}