כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

טרגדיה מזעזעת • סב ו-3 נכדותיו נהרגו בהתרסקות מטוס

משה מנורה משיקגו, בוגר 'חברון', ושלוש מנכדותיו בנות 15-17 המתגוררות בבית שמש והר נוף, נהרגו בהתרסקות מטוס • נכד בן 13 נפצע קשה • נתנאל יוסף בן סימה לרפואה שלמה • ויש וידאו

המטוס שהתרסק כשעה לאחר התאונה
המטוס שהתרסק כשעה לאחר התאונה

הטיסה המשפחתית הפכה לטרגדיה: איש העסקים משה מנורה, בן 74, בוגר ישיבת חברון ותושב שיקגו, ושלוש מנכדותיו - שרה קליין (17), רבקה מנורה (16) ורחל מנורה (14) - שהגיעו מישראל לחופשת הקיץ, נהרגו בהתרסקות מטוס, בשעה חמש וחצי שעון ארה"ב. הנכד, נתנאל יוסף מנורה, בן 13, נפצע באורח קשה ונכווה בכל חלקי גופו.

משה מנורה, מעשירי הקהילה החרדית בשיקגו וישראלי לשעבר בוגר ישיבת חברון בירושלים, לקח את ארבעת נכדיו שהגיעו מישראל, לטיסה במטוס קל, אותו הטיס בעצמו, כטייס ותיק. אך הבילוי הסתיים באסון נוראי, כאשר הוא ושלוש נכדותיו נהרגו ונכדו נפצע קשה לאחר שהמטוס הפרטי התרסק, בגובה של כמאה מטרים, אחרי שהמריא משדה התעופה סט. איגנס אייר פורט, במישיגן.

ארגון זק״א קיבל את פרטי המקרה ממשטרת מישיגן, ובמשך כל שעות הלילה ריכז את הפעילות מסביב לאירוע הקשה.

צוות מתנדבי זק״א ארה״ב, בסיוע הרב יעקב מאיר מארגון 'מתעסקים', יצאו לטפל בממצאים בזירת האסון, כמו גם בטיפול הכרוך בשחרור ובהעברת הגופות. עדיין נמשכת הפעילות בוויתור על נתיחת הגופות.

צוות מתנדבים בישראל, בראשות יו"ר זק"א יהודה משי זהב, ריכזו את הטיפול בהודעות למשפחות בארץ, ובאיסוף ממצאי זיהוי להצלבה ובתיאומים מול חדר המצב של משרד החוץ וקונסולית ישראל בשיקגו.

נכדה ישראלית נוספת של הסב שניצלה היא בת 15, שמסיבה כלשהי לא עלתה לטיסה ובכך ניצלו חייה.

ציבור הגולשים מתבקש להעתיר בתפילה עבור הנער יוסף בן סימה לרפואה שלמה.

משה צביאלי, אחד מבני הקהילה החרדית בשיקגו, מספר בראיון לאתר 'בחדרי חרדים': "סיבת ההתרסקות טרם ברורה, מזג האוויר היה יפה. המנוח טס יחד עם נכדותיו לאי קטן במישיגן, נחת בשדה התעופה על מנת למלאות דלק למטוס, דקות ספורות לאחר ההמראה התרסק על הכביש הסמוך.

"קיבלנו את הידיעה המרה זמן קצר לאחר שעשרות מבני הקהילה השתתפו בסיום מסכת שאירגן אחד מהקהילה בחצר ביתו. בתו של המנוח מתגוררת מרחק שני בניינים ממקום הסעודה".

חבר קרוב של משה מנורה ז"ל אומר: "הוא היה טייס ותיק מאוד. המטוס היה הצעצוע שלו. היה טס המון, ולוקח לטיסות אורחים שלו שהיו מגיעים מהארץ. הוא היה 'טיפוס', בן 74, אבל צעיר והרפתקן ברוחו ובנשמתו".

נכדו יהודה, ששתי אחיותיו ז"ל נהרגו בתאונה סיפר לגלי צה"ל: "סבא שלי טס כבר כ-40-50 שנה. הוא טס הרבה, כמה פעמים בשבוע. שתי האחיות שלי לא שרדו את התאונה, אחי הקטן שרד ואבי שוהה בבית החולים עם אח שלי שנפצע קשה בהתרסקות".

בנו של מנורה, שלום ירחמיאל ואישתו סימה, עלו עם משפחתם לפני 15 שנה לארץ, והתיישבו בבית שמש. הבן הגדול הוא בן 22, ושלושת הילדים הצעירים של המשפחה היו על הטיסה שהסתיימה באסון.

הנכדה שרה קליין היא תושבת שכונת הר נוף בירושלים.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}