כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

חיל-הים נערך לעצירת האונייה הלובית: מכתר הספינה

בצה"ל מאשרים כי כוחות חיל הים יצרו קשר עם הספינה הלובית בלב ים, והחלו בהיערכות לבלימתה. מסיפון הספינה מדווחים כי חיל הים הורה להם לנוע לכיוון א-עריש

הספינה הלובית ''אמל'' עושה את דרכה לנמל עזה. צילום: MarrineTraffic
הספינה הלובית ''אמל'' עושה את דרכה לנמל עזה. צילום: MarrineTraffic

חיל הים יצר בצהריים קשר עם הספינה הלובית שעושה דרכה לרצועת עזה והחל בהיערכות לנסות ולבלום אותה. גם על סיפון הספינה אישרו כי חיל הים אכן יצר קשר עם קפטן הספינה, וקרא לה לשוט לנמל "אל-עריש". על פי דיווחים, חיל הים מכתר את הספינה ומונע ממנה להגיע לעזה.

על פי דיווח בגלי צה"ל, הספינה הלובית "אמל", נמצאת במרחק 100 ק"מ מחופי עזה, והיא עושה את דרכה לנמל עזה. הספינה שייכת לחברת ספנות יוונית והיא מפליגה תחת דגל מולדובה.

על פי הערכות, על הספינה נמצאים 21 בני אדם ובהם תשעה פעילי ארגוני זכויות אדם, 12 אנשי צוות וכ-2,000 טונות ציוד.

בדו"ח שפרסם המרכז למורשת המודיעין, נטען כי הקרן הלובית האחראית לשליחתה לרצועה הגדירה את משימתה כ"שבירת המצור". על פי הערכות המתפרסמות, בכוונת הלובים להפעיל לחץ על ישראל על מנת שזו תסכים להכנסת סחורות לרצועת עזה על פי "כללי המשחק" שייקבע חמאס.

מדו"ח המל"מ עולה, כי נוסף לכך מעורבים במשט שיקולים פוליטיים, כשלוב מעוניינת לחזק את מעמדה בליגה הערבית. המהלך אף צפוי להגדיל את התמיכה במארגן המשט, סיף קדאפי, בנו של מנהיג לוב מועמר קדאפי, בזירה הפוליטית במדינה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}