כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

פרטי האסון נחשפים • איך אירעה התאונה? מתי קיבלו המשפחות את ההודעות?

עדות: כך עלה המטוס בלהבות • גופות שלושת הנכדות כבר זוהו. ממתינים לשיחרור גופת הסבא • ארבעת הגופות יובאו לקבורה בישראל • הנכד הפצוע סובל מ-50% כוויות קשות • דיווח מיוחד

משה מנורה ז"ל
משה מנורה ז"ל

האסון המזעזע בארצות-הברית: חוקרי רשות התעופה האמריקנית הגיעו אל אזור התרסקות המטוס הקל בצפון מישיגן, בו נהרגו ארבעה ר' משה מנורה ז"ל, תושב סקוקי הממוקמת צפונית לשיקגו, ושלושת נכדותיו שהגיעו לחופשת קיץ מישראל - שרה קליין בת 17, רבקה מנורה בת 16 ורחל מנורה בת 14 ע"ה - והחלו בחקירת התאונה.

טרגדיה מזעזעת • סב ושלוש נכדותיו מישראל נהרגו בהתרסקות מטוס

המטוס הדו-מנועי מסוג ביצ'קרפאט 58, אותו הטיס משה מנורה ז"ל, טייס ותיק ומיומן, התרסק כ-100 מטרים לאחר שביצע המראה - ועלה בלהבות. ממשרד השריף במחוז מקינאק נמסר: "המטוס נתקל בקושי מסוים אחרי שהמריא, המטוס חצה את הכביש המהיר ופגע במעקה בטיחות במרכזו, התהפך והתרסק עד שנעצר בשולי הכביש המהיר I-75".

צוות מתנדבים של זק"א יצא אף הוא לזירת האסון על מנת לטפל בטיפול והעברת הגופות.

יוסי לנדאו קמב"ץ זק"א לכיש ומתאם זק"א בין-לאומי, מספר בראיון ל'בחדרי חרדים': "בסביבות השעה רבע לשלוש לפנות בוקר התקשר אלי הרב יעקב מאיר מארגון 'מתעסקים', וביקש את עזרתי. הוא סיפר כי מטוס קל, ובו איש העסקים משה מנורה משיקגו, התרסק, ושבמטוס היו מספר נכדים שלו תושבי ישראל. הוא ביקש לאתר את בני המשפחה, ולעדכנם על האסון. הפרטים שהיו לי היו ממש מינימליים. היה לו רק שם משפחה וכתובת הרחוב.

"תוך שעות ספורות הצלחנו לאתר את כל בני המשפחה בבית שמש ובירושלים. באנו אליהם הביתה והודענו להם על מה שקרה ליקיריהם.

רחל מנורה עצילום: רחל מנורה ע
רחל מנורה ע

"כעת, זוהו ודאית שלושת הנכדות באמצעות תצלומי שיניים ששלחנו להם מישראל, ועל פי אמצעים נוספים. המשטרה המקומית שיחררה את גופות הנכדות לקבורה. גופת הסב, הרב משה מנורה ז"ל, טרם זוהתה מדעית. כעת לילה בשיקגו, בעוד שעות ספורות נפנה לבית המשפט המקומי על מנת לשחרר גם את גופתו של הרב מנורה.

"לפני זמן קצר שוחחתי עם בנו של הרב מנורה, אביו של הילד נתנאל יוסף בן ה-13, שנפצע באורח קשה מאוד. אבי המשפחה שהה עם ילדיו בארה"ב. האב סיפר לי כי מצבו של בנו יציב, הוא מורדם ומונשם, והוא סובל מ-50% כוויות קשות בחלקי גופו. הוא הוטס באמצעות אמבולנס אווירי לבית חולים מקומי".

ארבעת הגופות יועלו לישראל מיד עם שיחרור גופת הסב.

על מועד ההלוויה נעדכן בהמשך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}