כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

קברו של ר' סעדיה משקלוב נחשף • רובי ריבלין הוזיל דמעה

יו"ר הכנסת ביקר היום בחלקה האשכנזית העתיקה בהר הזיתים, לאחר שנודע לו על חשיפת מצבתו של ר' סעדיה משקלוב, מראשי העולים ארצה בתחילת המאה ה- 19 • ריבלין שמשפחתו עלתה אף היא בעלייה הראשונה הוזיל דמעה והדליק נר

רובי ריבלין בתשעה באב במוזיאון גוש קטיף. צילום: בחדרי חרדים
רובי ריבלין בתשעה באב במוזיאון גוש קטיף. צילום: בחדרי חרדים

יו"ר הכנסת ביקר היום בחלקה האשכנזית העתיקה בהר הזיתים, לאחר שנודע לו על חשיפת מצבתו של ר' סעדיה משקלוב, מראשי העולים ארצה בתחילת המאה ה- 19.

בביקורו סיפר ריבלין ש"רבי סעדיה משקלוב היה תלמידו המובהק ושליחו של הגר"א, ועמד בראש עליית תלמידי הגר''א בשנת תק''ע-1809. הוא למעשה זה שהקים את ההתיישבות האשכנזית הראשונה בירושלים. בעיניי, היה רבי סעדיה דמות אגדית, וחשיפת קברו לאחר 197 שנים תחת מפולת עפר, מסבה לי התרגשות עצומה. ".

ריבלין הדליק נר נשמה על קברו של ר' סעדיה משקלוב וקרא פרקי תהילים. הוא ציין כי "משפחתי עלתה ארצה אף היא במצוות הגר"א, שהורה לחסידיו לעלות לירושלים ולקבל שם את פני המשיח, ורבי סעדיה עמד בראש עליה זו. האגדה מספרת שרבי סעדיה הגיע לירושלים להתפלל בכותל על בנו שחלה במחלה קשה, וביקש להיות חולה במקום בנו. לאחר מספר ימים החלים בנו של ר' סעדיה ממחלתו ואילו ר' סעדיה נפטר. שנת פטירתו היתה שנת תקע''ג, שלש שנים אחרי הגעתו לירושלים".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}