כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ה-IHH הוצא מחוץ לחוק בגרמניה; ארה"ב שוקלת

הארגון שעמד מאחורי המשט האלים מטורקיה, הוצא השבוע מחוץ לחוק בגרמניה בשל קשריו עם החמאס • ארה"ב שוקלת כעת נקיטת צעד זהה • בישראל הוצא הארגון אל מחוץ לחוק כבר בשנת 2008

ה-IHH הוצא מחוץ לחוק בגרמניה; ארה"ב שוקלת
CNN

ממשלת גרמניה הוציאה השבוע את ארגון ה-IHH, שעמד מאחורי המשט האלים מטורקיה, אל מחוץ לחוק, בשל קשריו עם גורמי טרור. הארגון רשום בעיר פרנקפורט שבגרמניה. ישראל הוציאה את הארגון אל מחוץ לחוק כבר בשנת 2008, כאשר נודע על השתייכותו ל"קואליציית הצדקה" המסייעת כספית לארגוני טרור ובראשם החמאס.

מרכז המידע למודיעין ולטרור מפרסם, כי מאז השתלטות החמאס על הרצועה בשנת 2007, ארגון ה-IHH סייע רבות למערכת התעמולה ה"חמאסית", וארגן כנסי תמיכה פומביים עבור ארגון הטרור בטורקיה - כנסים שעודדו ואף שיבחו את האלימות המזוינת בה נוקט החמאס כלפי אזרחים חפים מפשע, תוך התרסה כנגד הרשות הפלסטינית.

כאמור, הארגון גם הפך מרכיב מרכזי במערך גיוס הכספים של החמאס ברחבי העולם, ומעביר מימון בהיקפים גדולים למוסדותיו ביהודה ושומרון. מיותר לציין כי החמאס מוכר כארגון טרור על-ידי הקהילה הבינלאומית ומוגדר ככזה ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי וכן של ארה"ב.

מלבד לקשרים עם החמאס, מקיים הארגון קשרים גם עם ארגוני טרור אחרים ומקורב מאוד לתנועת האחים המוסלמים הרדיקלית.

ארגון ה-IHH הוא שהוביל את המשט האלים שיצא מטורקיה בסוף חודש מאי, כדי לשבור את הסגר הימי על רצועת עזה, ואנשיו הם אלה שהיוו את הגורם האלים המרכזי על ספינת ה"מאווי מרמרה", שבהשתלטות עליה נהרגו 9 בני-אדם ונפצעו 7 חיילי שייטת 13.

קשריו המסועפים של הארגון, המגדיר את עצמו כ"ארגון שלום", עם גורמי טרור וכן סיועו במימונם, מתחילים להתגלות עתה בחקירות שמבצעים גופי ביטחון ומודיעין של מדינות שונות ברחבי העולם.

בימים האחרונים דווח במספר רשתות זרות, כי ארה"ב שוקלת גם היא להוציא את הארגון על מחוץ לחוק, בשל קשריו עם ארגוני טרור ובראשם החמאס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}